Založ si blog

Keby dnes Ježiš Kristus sedel pred televízorom. . .

orol a kackaNedávno na dvojke – krásny prírodopisný seriál. Až mi zastavoval dych. O vtákoch. Sťahovavé husi,ktoré presne vedeli, kadiaľ letieť, aby pristali v bezpečnom domove.

Pri nich orly. Snažili sa kŕdeľ husí rozdeliť. Vybrať si tie najmladšie – a zaútočiť. Nedarilo sa im, šík husí bol dosť pevný na to, aby ochránil svojich slabých.

Tak zaútočili na iné vtáky. Na drobné divé kačky. Zopakovali tú istú taktiku. Oddelili tú najvyčerpanejšiu od ostatných. A vo vzduchu sa začalo fascinujúce divadlo. Pravý orlí zápas. Staré orly zaúčali tie mladé.  Vzlietli do výšky, pustili kačku zo zobáka – aby ju chytil do pazúrov iný orol.

Kto vie, čo ju napokon zabilo: stres z tej krvavej hry, alebo orlie zobáky a pazúry.

To fascinujúce divadlo na oblohe malo pre mňa svoje posolstvo. A začala som rozmýšľať, čím som ja. Útočiacim orlom alebo bezbrannou vysilenou kačkou. A či som v šíku, ktorý ma dokáže ochrániť.  Otázka znela celkom jednoducho: s ktorým z tých troch vtákov sa viem najviac stotožniť?

Súcitila som s malou vysilenou kačičkou, fascinoval ma orol. V tomto prípade reprezentovali zlo – a to vie vždy fascinovať. No veľmi som obdivovala husi. Tie, ktoré vedeli ochrániť svojich slabých. A dopraviť ich tam, kde im nič nehrozilo.

Možno, že keby dnes  Ježiš Kristus sedel pre televízorom, spravil by o tých troch vtákov podobenstvo. O krutom orlovi, čo sa hrá so svojou obeťou, až kým ju neutrápi na smrť. O vysilenej  kačke, o ktorú sa nik nestará a  je príliš slabá na to, aby sa vedela sama brániť. O husiach, ktoré poznajú svoje postavenie v kŕdli. A vedia, že povinnosťou najsilnejších je chrániť tých najslabších. 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1334025x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu