Založ si blog

Virtuálne priateľstvá, virtuálne lásky

Niekto príde, niekto odíde. Niekto sa vráti. A niekto zostane po celý čas, potichu, skrytý v pozadí. Netisne sa dopredu. Iba sa za času na čas pripomenie.

Niekto vám vezme srdce hneď, Strhne ho ako jarná búrka. Iný ho len tak ticho podmýva. Približuje sa so splnom – a s ním aj odchádza.

Spoznala som ich. Aj virtuálne lásky, aj virtuálne priateľstvá. Bolo ( a ešte vždy mi je cťou), keď mi niekto, kto ma nikdy nevidel, nepoznal, pošle báseň. Prvotinu. A hneď krásnu.

Písmenkové lásky sa cenia. Cítiť v nich dušu. Občas si predstavujem svoju dušu – je to veľký motýľ s hmlovými, zamatovými krídlami, ukrytý kdesi vo mne, medzi srdcom a bránicou. A keď sa mojich očí dotknú písmenká o láske, tak ten motýľ zdvihne krídla. Zatrepe nimi, cíti to vzrušenie aj nehu. A možno sa aj chce oslobodiť. No vie, že sa to nedá. A že je tam, na tom mieste medzi srdcom a bránicou, uväznený. Ako pod prevráteným skleneným pohárom.

 

Preto tie písmenká občas nielen tešia, ale aj bolia. Virtuálne lásky sú proste také. Majú presne to trvanie, ako život motýľa, Kratučké. Vzplanú, zhoria.

S priateľstvami je to inak. Tie, ktoré stoja za to, zostávajú. Nepodobajú sa na motýľa, ale na  oheň. To, čo je choré, spália. To, čo je čistá, osvetlia.

Mám rada svoje virtuálne priateľstvá. Prídu vždy vtedy, keď lásky odchádzajú. .

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329264x
Priemerná čítanosť článkov: 3593x

Autor blogu