Založ si blog

Rozsievač času. . . (rozprávky o mojich kvetoch)

,,Máš sa?“ spýtal sa vietor, (zabrnkal pritom do roliet, akoby behal prstom po klávesnici klavíra).
,,Mám sa… boľavo!“ odpovedala mu Calla, čo rástla v črepníku pri okne.

Bolo leto a bolo horúce. Mraky sa hrali s korunami smrekov.  Biela sa prelievala s bledomodrou a zelenou.  Vtáky si len tak švitorili, pípali svetu svoju vlastnú morzeovku, ktorej nik nerozumel, iba oni.

Calla nemala byť prečo smutná. No bola.
,,Čo sa ti stalo?“ opýtal sa jej vietor.
,,Keď ja ti ani neviem,“ zamyslela sa Calla, ,,len cítim, že príliš rýchlo rastiem. A mám tak málo miesta. Chcela by som viac…“
,,Čoho viac?“ chcel vedieť vietor.
,,Všetkého… Priestoru, vzduchu, leta, slnka, aj teba, no najmä času. Aby som mohla rásť pomalšie a dlhšie.“
,,Prečo pomalšie a dlhšie?“
,,Keď rýchlo rastiem, aj rýchlo zvädnem!“
,,Aha!“ zamyslel sa vietor. ,,To potom potrebuješ Rozsievača času. On môže za všetko, čo čas spôsobí. Za rýchly aj spomalený rast. Za nekonečný smútok. Za príliš krátku radosť. Za večnú túžbu, ktorá nemá konca. Za lásku, čo márne čaká. Za všetko môže on.“
,,On? Och… A kde je teraz?“
,,Iste si kráča svetom, iba tak, ako starý tulák, nohy má dávno bosé, pretože zodral všetky sandále.“
,,Príde aj ku mne?“
,,Príde… Vždy sa vracia tam, kde už raz bol.“
,,Takže bol už aj tu?“
,,Iste… Veď inak by si nerástla tak rýchlo… Rozsial okolo teba priveľa zrniek času – a ty sa teraz bojíš rýchleho zániku!“ hovorí vietor Calle.
,,Ako to, že o mne vieš až tak veľa?“ začudovala sa Calla.
,,Stačí sa na teba pozrieť… Aha, máš slzičku strachu na konci lupňa… Ale neboj sa… Rozsievač času príde a všetko napraví.“
,,Kedy príde?“
,,To je jediné, na čo neviem odpoveď. Čakaj, moja drahá. čakaj.“
Tak Calla čaká…
Čaká a sníva.
Čaká a túži.
Čaká a smúti.
Rozsievač času chodí niekde inde.
Nekonečno je ako smrť, blízke… Raz vietor opäť príde, dotke sa Cally a zas sa pýta:
,,Prečo tak dlho čakáš? Čo ak Rozsievač času predsa len nepríde?“
,,Pretože nádej je viac než čas…“ odpovedá mu ticho Calla. ,,Veď vieš: vraj nikdy neumiera…
Calla

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333954x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu