Založ si blog

Čo rozprávala voda v jazierku. . . (rozprávky o mojich kvetoch)

,,Smutno mi je…“  povedal jazmín do vetra, ticho, tichúčko, a ešte tichšie, tak, že ho takmer nebolo počuť.  
A keby aj vravel hlasnejšie, vietor by aj tak nechal jeho slová lietať po záhrade, ako zdrapy vône, ako plač divých labuti, ako šum v tráve.

Dalo sa teda predpokladať, že smútok jazmínu si nikto nevšimol.  Ale nebolo to tak. Všimlo si ho  jazierko, v ktorom sa zrkadlilo zadaždené nebo.
,,Naozaj je ti smutno?“ opýtala sa voda jazmínu. 
,,Je…“ zašumel…
,,A prečo?“ chcela vedieť.
,,Okvetie zo mňa padá… Je ma stále menej.“
,,To nie je pravda, práve naopak,“ utešuje ho voda. ,,Je ťa stále viac.“
,,To vravíš iba tak, aby si zahnala moj žial. Ale ja vidím, že zo mňa padajú lupne, pozri sa, tieto biele, poletujú aj na tebou…“
,,Áno, vidím ich, sú ako sneh, rovnako krehké a nádherné. Mám rada, keď padnú na moju hladinu. Môžem ich potom kolísať.“
,,Aspoň vidíš, prečo mi je smutno. Ubúda z mojej krásy. Ako som povedal, je ma stále menej.“
„Nie, môj milý, je to tak, ako som povedala ja: je ťa stále viac. Iba si málo pamätáš.“
„A čo by som si mal pamätať?“
„Minulé leto… To si bol iba malý výhonok, mal si tri prútiky a kvetov tak za jednu ľudskú hrsť. Pozri sa, čo sa s tebou stalo… Rozrástol si sa. Si raz tak veľký, prútikov je viac a kvetov celé more.“
,,Kdeže…“ namietol jazmín. ,,Ty ma chceš iba uchlácholiť, utešiť. Alebo mi vidíš do snov. Pretože snívam o tom, aby som bol taký, ako hovoríš.“
,,Nevidím do Tvojich snov, vidím Teba.“ namietla voda z jazierka. ,,Ale zdá sa mi, že Ty si príliš skromný. Alebo slepý. Pozeráš sa na druhých a na seba nie.“
,,To máš pravdu.“ súhlasil jazmín. ,,Dívam sa na ružu, kvitne tak krásne na červeno, až jej závidím. A závidím aj rododendronu. Ten je tiež obsypaný kvetmi. A divým ľaliám. Pozri sa, ako majestátne rastú do oblohy. Závidím dokonca aj sedmokráskam, pretože je ich plný trávnik.“
,,Prečo sa dívaš na druhých? Pozri sa sám na seba!“ šumí nespokojne voda.
,,Ako sa mám na seba dívať? Nie je tu predsa žiadne zrkadlo.“
,,Ja som tvoje zrkadlo… Zohni sa ku mne a zbadáš to, čo si doteraz neuzrel.

Jazmín ju poslúchol. Sklonil sa nad jazierko – uvidel krásne rozkvitnutý krík, s bielymi, chvejúcimi sa lupňami, mohutný, veľký, plný zelenkastej sviežosti.
,,Ach,“ šepol… ,,Naozaj som to ja?
,,Naozaj si to ty!“ zasmiala sa voda. ,,Keby si bol narcis, povedala by som Ti jeden starý príbeh o chlapcovi, ktorý sa zamiloval sám do seba, pretože sa príliš dlho pozeral na svoj obraz na hladine potoka. Ty však nie si narcis, preto Ti poviem niečo iné: dívaj sa po všetkých kvetoch v záhrade, môžeš im pokojne aj závidieť, keď však budeš cítiť, že závisti je priveľa a prerastá tvoje srdce, pozri sa sám na seba. A budeš vidieť, že aj Ty máš byť na čo hrdý.

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329339x
Priemerná čítanosť článkov: 3593x

Autor blogu