Založ si blog

Z akej si sekty? Som kastrovaný jehovista!

Na tomto blogovisku som odvtedy, ako vzniklo, resp. odvtedy, ako sa Pravda rozhodla pre osamostatnenie od blog.sk a založiť si vlastný priestor na blogovanie.  Vstúpili sme sem vtedy viacerí – a cítili sme sa ako malé deti na novom, krásnom pieskovisku.

S úsmevom spomínam na tých, ktorí vytvorili prvú „sedmičku“. Sedem statočných. Nechýbal medzi nimi Mika báčik. A Kussi, ten sa tu ešte stále poneviera, aj keď už iba inkognito. Ivan.  Katka, ktorá písala krásne reporty priamo z Egypta. Milli a jej krátke, pôvabné pohľadnice života… Juraji, maliar, po ktorom zostalo iba pár stratených obrázkov. No a ja – Rozprávkarka. Cítila som sa dobre v svojej blogovej sedmičke, najmä keď k nej pribudli ďalšie mená, ktoré som poznala z iných webových portálov. Believer. Daimonion. Marta. Neskôr k ním pribudol Nautilus. Jogo. Prvá generácia blogerov, ktorí postavili toto blogovisko na virtuálne nohy.

Pokojné, takmer intímne obdobie vystriedali prudké vlny politických búrok –  a nám, tých, čo milovali slovo pre jeho krásu a pôvab, sa zažiadalo ústrania. Utiahli sme sa, zmĺkli, odišli.

No napriek tomu som stále spoza búčkov sledovala, čo sa to tu deje. Niektorí noví blogeri a diskutéri človeka ihneď zaujmú, vtrhnú do vášho myslenia ako hrom a blesk dokopy, poprevracajú každý jeho kút. Iní zas vplávajú ticho ako voda, a odrazu ich máte v srdci, v hlave, neviete prečo a odkedy.

Sledujem  blogy, komentáre, debatu – a usmievam sa.

Všeličo je tu také, že by aj päťdňovému bábätku z toho ihneď narástli fúzy. Staré sa mieša s novým. Generácia, ktorá  skúsila socializmus na vlastnej koži, s tou novou, ktorá o ňom nevie vôbec nič. Silné materialistické vnímanie sveta sa tu stretáva s ortodoxne duchovným.

Je to dobré. Má to tak byť. Teší ma, že malé nové pieskovisko je zrazu veľkou pieskovou plážou, kde je miesto pre každého. Pre každý názor. Pre slovné bitky. Pre úsmevné výroky.

A mne sa veru páčil tento:

Otázka: „Z akej si sekty?“

Odpoveď: „Som kastrovaný jehovista.“

Bolo to myslím vo Firenovom blogu. Apropo, Firen.  Zaujal ma, hoci mám iný názor na život ako on. A tak si ho potichu čítam. A potichu sa usmievam.Vlastne je skvelé, že mi dal dôvod na úsmev.  Aj keby to bol jediný dar tohto blogoviska, bol by to nesmierne vzácny dar. Mať dôvod na úsmev je v tomto čase obrovská výhra.

A tak si idem čítať ďalej svojich známych-neznámych. Viem, že zas nájdem niečo, čo mi vyvolá úsmev na tvári.

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Russia Military Official Arrest

Putinovho generála asi kŕmili úplatkami, jeho žena žila v luxuse. Je to predzvesť konca ministra obrany?

24.04.2024 14:00

Námestníkovi šéfa rezortu obrany hrozí až 15 rokov väzenia. Prečo šéf Kremľa umožnil zatknúť jedného z najvplyvnejších predstaviteľov ozbrojených síl?

Atény / Sahara / Prach / Akropola /

Atény sa opäť zafarbili do oranžova, prach zo Sahary pohltil aj Akropolu

24.04.2024 13:43

Meteorológ Kostas Laguvardos výhľad z jednej meteorologickej stanice prirovnal k pohľadu na Mars.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1334925x
Priemerná čítanosť článkov: 3608x

Autor blogu