Založ si blog

Ženské spovede

Sedeli spolu pri káve. Mali rovnaké meno – a aj rovnaký osud. Jednu podvádzal partner a druhú manžel.

KamaratkyVyplakali sa, vyžalovali sa a sľúbili si, že si o všetkom povedia. Mali vlastnú spovednicu, kráľovstvo svojich  priznaní – pôvabnú kaviarničku blízko kníhkupectva.

Chodievali tam takmer pravidelne. Vždy, keď sa niečo udialo.

„Máš niečo nové?“ opýtala sa staršia mladšej, keď sa po týždni znovu stretli.

„Nie,“  zaznela odpoveď. „je to rovnaké. Stále čakám, že sa ohlási, vysvetlí mi to. Ale je ticho. Len sem tam čosi zavesí na fejsbúk, status, fotku, podľa ktorých viem, že stále myslí na mňa. Že mu nie som ľahostajná, aj keď už dávno odišiel. A ty?“

„Ja? Povedala som mu, že mu už nebudem brániť. Že môže odísť za ňou a žiť s ňou.“

„No a kde by s ňou býval…“ zasmiala sa mladšia s trochou sarkazmu. „K  nej nemôže ísť, veď má doma manžela. A k vám ju tiež nemôže priviesť, veď si tam ty.“

„Keď ja Ti mám pocit, že tí dvaja sú schopní všetkého. Tak som mu navrhla, nech idú zatiaľ do podnájmu. Časom ho vyplatím. Vezmem si úver, nejako to už zvládnem… s Božou pomocou.“ doložila potichu. A potom s nežným svitom v očiach dodala:  „Priznala som sa mu, že aj ja som si našla prednedávnom priateľa. Odvtedy je u nás tichá domácnosť. Nerozpráva sa so mnou. No odsťahovať sa nechce. Ani po tých desiatich rokoch, čo sa za ňou vláči.“

„A to už prečo?“ čuduje sa mladšia.

„Ja ti ani neviem. Iba mám pocit, že ma začal nenávidieť.  Stačí sa pozrieť na jeho oči a ústa. Uhýba mi pohľadom. A tak  čudne zatína zuby.  Ako keby chcel čosi povedať, no na poslednú chvíľu to prehltne.“

„Je divné, že je ešte stále pri tebe, keď si mu povedala, aby odišiel k nej.“

„Divné.“

 

Dve kamarátky s rovnakými menami a podobným osudom dopijú kávu,  naplánujú si ďalšie stretnutie – a rozídu sa.

Vedia, že o týždeň môže byť všetko inak – a že sa potrebujú.

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333933x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu