Založ si blog

Blogeri, vráťme do našich životov nedeľné chvíľky poézie … niečo ako prosba…

Pred týždňom sme s MartinomS debatovali o nedeľných chvíľkach poézie (viď môj článok: http://rozpravkarka2.blog.pravda.sk/2010/04/11/a-nad-sol-vzacnejsie-su-pre-cloveka-nite-ked-nema-cim-by-prisil-zaplatu/) – a obaja sme sa zhodli na tom, žeby stálo za to vrátiť ich do našich životov. MartinS ich osobne nezažil, patrí do mladšej generácie, ktorá sa narodila až vtedy, keď sa nedeľné chvíľky poézie vytratili z televíznych obrazoviek. My starší si ich však pamätáme – a pamätáme si aj na tú komornú, osobitú atmosféru, ktorú nám prinášali. Boli to jedinečné a neopakovateľné chvíle, kedy sme sa naučili milovať poéziu slovenských autorov. Neskôr ich nahradilo suché a rutinné spravodajstvo bez akejkoľvek vnútornej emócie.

My však máme spôsob, ako ich do života ľudí vrátiť. Mnohí z nás píšu básne. Nie je vôbec dôležité, či sa cítite byť profesionálmi, alebo nie. Či vás niekto za poéziu kritizuje alebo nie. Aj mne sa stalo, že ma pod čiernu zem ,,sfúkol“ kvázikritik – za tie isté básne, ktoré sa iným páčili. Viem, pre každého básnika je jeho tvorba citlivá záležitosť a hlavne po negatívnej kritike sa zvykne stiahnuť do seba. Lenže to, čo sa možno nepáči jednému, sa bude páčiť desiatim ďalším. Preto by som bola rada, keby sme tu, na tomto blogovisku, nedeľné chvíľky poézie obnovili.

Stačí, keď vždy v nedeľu – o siedmej večer, dáte v svojom blogu niečo zveršované – s prednázvom: NEDEĽNÁ BÁSEŇ.  Čas sa dá aj nadstaviť, takže ak by ste boli preč, môžete si to ako koncept pripraviť dopredu.

Je to len prosba, môžete sa a nemusíte pripojiť. My s Martinkom ju zajtra naštartujeme a budeme sa tešiť z každého, kto sa pripojí.

 

:-)))

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333575x
Priemerná čítanosť článkov: 3604x

Autor blogu