Založ si blog

Archív: júl, 2014

Príbeh pre moju orchideu. .. (rozprávky o mojich kvetoch)

,,Vymysli mi príbeh!“ požiadala orchidea pani Rozprávku. ,,S príbehmi to nie je iba tak,“ pokrútila hlavou Rozprávka. ,,Príbehy prichádzajú samé.“ ,,Ako to, samé?“ chcela vedieť orchidea. ,,Jednoducho… Zošmyknú sa po slnečnom lúči. Alebo vsiaknu do vône. Alebo vkĺznu s nočným tieňom. Proste sa zjavia. Sadnú si na blesk z neba. Spadnú z višne, možno […]

Pokračovanie článku

Rozsievač času. . . (rozprávky o mojich kvetoch)

,,Máš sa?“ spýtal sa vietor, (zabrnkal pritom do roliet, akoby behal prstom po klávesnici klavíra).,,Mám sa… boľavo!“ odpovedala mu Calla, čo rástla v črepníku pri okne.Bolo leto a bolo horúce. Mraky sa hrali s korunami smrekov. Biela sa prelievala s bledomodrou a zelenou. Vtáky si len tak švitorili, pípali svetu svoju vlastnú morzeovku, ktorej nik nerozumel, […]

Pokračovanie článku

TEBE

Bol by si iba náplasťou Na niečo, čo nemalo byť, Ale stalo sa. A vôbec neviem, Či by mi srdce znovu narástlo, alebo ho už navždy mrazy zarosia. Nepíš mi básne. A nevolaj ma Rozprávočkou. Som iba smútok, Ktorý bol predtým novembrovou vločkou. Šantivou, hravou, Čo chcela siahnuť ku hviezdam. Dnes som len smútok, Čo chce byť radšej sám

Pokračovanie článku

Tichá. ..

Ja nie som tichá. Mám ten najhlasnejší krik pod slnkom. Je iba zaliaty do betónového mlčania. Do kocky z ľadu, ktorá sa nikdy neroztopí. Je skrytý V krvavej jazve na srdci, V bezodnej hĺbke, čo nemá schody. Nevedie z nej rebrík do siedmeho neba. Never, že som tichá. Aj v mojom mlčaní je krik. Aj v mojich odchodoch je krik. Aj v mojej smrti bude krik. Nie, […]

Pokračovanie článku

Starý dom na kraji Bratislavy

Je biely a je plný zvláštnej čistoty. Chodím z jednej miestnosti do druhej. Izba s modrým kobercom, stará drevená skriňa, vysoký stojan na šaty. Vravievali sme mu drevený sluha. Otec si naň každý večer dával sako a nohavice. Poznal dobre svoje malé dievčatko. Vždy mi nechával vo vrecku saka pár drobných. Päťdesiathaliernik, korunu. Vedel, že dievčatko […]

Pokračovanie článku

SLOVO

Niekedy treba položiť slovo na váhu A zvážiť: dá či vezme. Niekedy treba mlčať. Rozohnať v sebe svorku vĺčat, Udrieť do tváre vlastné viny. Nevidieť íver v očiach iných, Ale nájsť svoje brvienko, Vydolovať ho Zo zasypaných ulít. A nezabúdať ľúbiť…

Pokračovanie článku

Ďalej ako ďaleko, tam kde už ani muchy nelietajú. . .

Páči sa mi náš slovenský jazyk. Je taký gurmánsky. Vie vychutnávať – chute, vône, slová a aj slovné pikantnosti. Milujem hlavne tie polozabudnuté príbehy z našich dedín a dediniek. Napríklad – prečo sa obyvateľom obce Rášov vraví rozumári. Neviete? Ja áno… Kedysi dávno vraj jeden bohatý gazda chcel previezť niekoľko vriec soli na druhú stranu […]

Pokračovanie článku

Skorošťastná. . .

Mäkkúčko, teplo, skorocelovo, predčasne chutím júlovo. Je mi tak, .ako mi býva iba s tebou, keď na jazmíny padá nebo, a noc sa plachtou z mrakov zakryje. Slastne, skorošťastne, tak mi je…

Pokračovanie článku

Zlodej snov

Vpúšťam do seba dni ako vločky topiaceho sa snehu. Sú také krehké. Pripomínajú zosobnenú nehu. V duši mi visí chuť tvojich bozkov ako bublina. Až do rána máš povolené byť v mojom sne a spomínať.

Pokračovanie článku

Milovanie je krásne, sex krátky a drsný

Nie, teraz nechcem hovoriť o tej činnosti, ktorá je aj Bohu natoľko milá, že nám prikázal v Biblii: milujte sa a množte sa. Hovorím o slove, čo tú činnosť vyjadruje. Strhla sa totiž okolo neho zaujímavá debata medzi diskutérmi, ktorí debatovali pod mojim posledným článkom Virtuálny sex, virtuálna nevera – virtuálne nič – Svetlommojichočí a Popradom. […]

Pokračovanie článku
ONLINE: Generál Pivnenko: Pre Rusov by bolo ľahšie zbaviť sa Putina, ako dobyť Charkov

ONLINE: Generál Pivnenko: Pre Rusov by bolo ľahšie zbaviť sa Putina, ako dobyť Charkov

23.04.2024 05:55

Rusi sa môžu pokúsiť dobyť mesto Charkov na východe Ukrajiny, ale neuspeli by, pretože by to stálo veľa zdrojov a času.

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska. V minulosti ho navštívil aj Gérard Depardieu a iné celebrity

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska. V minulosti ho navštívil aj Gérard Depardieu a iné celebrity

23.04.2024 05:00

Pekné zábery na mesto a okolie zachytil mReportér Ľubomír Vajda.

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

23.04.2024 06:00

Stomatologičky zo Srbska nám priblížili, čo láka Slovákov do ich ambulancií.

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

23.04.2024 06:00

Už tento týždeň by Ukrajina mohla z USA dostať ďalekonosné Armádne taktické raketové systémy – ATACMS.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1334705x
Priemerná čítanosť článkov: 3607x

Autor blogu