Založ si blog

Archív: marec, 2010

Čo taja vatikánske archívy (1): kto je záhadná žena pod Ježišovým krížom, prostitútka či svätica?

Biblia už od svojho vzniku polarizovala svojich čitateľov na dve skupiny: tých, čo jej bezvýhradne verili, bez toho, aby hlbšie preskúmali pozadie jej vzniku, a tých, čo k nej pristupovali s istou dávkou skepsy a otáznikov.

Pokračovanie článku

Plachá, nahá…

Neviem byť Prometeom. Pribitá k ohňu,horieť pre iných. Som iba malý, Slabnúci plameň. Rozbíjam smútok, Zbieram črepiny.

Pokračovanie článku

Neznášam politické hony na čarodejnice…

No, nedalo mi to. Nakukla som na blog, hovorím si, že je čas urobiť si prestávku a naplniť si hlavu niečím iným, príjemným.

Pokračovanie článku

Dovidenia v Rozprávkach z blogu, priatelia…

Písal sa 27 december roku 2007. Z dlhej chvíle som blúdila po googli, keď som zrazu natrafila na jednu z mojich starších rozprávok. Na svojom blogu ju zverejnila Dionea. Možno si niektorí pamätníci spomenú aj na niektoré príbehy, ktoré som v tom čase začala publikovať. Odzrkadľoval sa v nich nový vzrušujúci svet blogerov, ktorý som začala spoznávať. … Ako mi dve […]

Pokračovanie článku

Ona ma pohladila, ja som ju pohrýzol (alebo príbeh o šantiacom Truľovi :)

Tak, aby ste vedeli, hneď z kraja vám to poviem, nech je medzi nami jasno. Ja som slobodymilovný tvor. Moja mama je tuláčka ako sa patrí. Pozná všetky vône lesa. Otec? Nooo, hm, to je trochu ošemetná záležitosť, ale vyparil sa hneď, ako ma urobil. Mama však preto nikdy nevešala chvost, načo by aj? Veď jej krásne, dlhé nohy, ozdobené jemnými, lesklými čiernymi […]

Pokračovanie článku

Túlavá…

Holuby. Plno holubov so smaragdovým perím na bruchu. Vo vzduchu cítiť čokoládu. Za bicyklom vejú ohnivočervené vlasy. Iné, tmavoplavé, plávajú nad popukanou cestou. Koruny topolov chytajú v nebi anjelov z krídla.

Pokračovanie článku

Ja, žena…

Som voda, čo sa triešti o kameň. Som škovránok, čo zažal deň.

Pokračovanie článku

Prečo je snežienka biela

Keď sa snehová vločka dotkne zeme, premení sa na hmlistý obláčik. Zohrieva svojim dychom korienky spiacich kvetov. Veď zima býva dlhá a tuhá. Ale aj biela. Biela ako briezky, chvejúce sa nad hladinou jazera. Biela ako hlávky snežienok.

Pokračovanie článku

Neprebúdzaj ma…

Háďatko zo slov sa mi zas sladko omotáva na dušu. A tak len ticho čakám, kedy ma znovu jedovaté zúbky pokúšu.

Pokračovanie článku

Fejtón: o hľadaní kohútieho raja

Jedného dňa kohút Bartolomej zistil, že svet sa nekončí pri jeho rodnom plote. Rozhodol sa, že sa vyberie na vandrovku a pohľadá si vlastný kúsok raja. Kedže bol fešák a ešte k tomu mladý, čoskoro si ho všimli sliepky z okolitých dvorov. Začali nahlas kotkodákať, aby mu dali najavo, že pri nich nájde dobré bydlo. Kohút Bartolomej sa cítil veľmi dôležito a nahlas […]

Pokračovanie článku
Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333977x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu