Založ si blog

Archív: november, 2014

Deja vu

Nevedel, že som pútnička, ktorá nesie so sebou bremeno vlastnej nesmrteľnosti . Sprevádzal ma, hoci tušil, že nedokážem milovať. Že moje telo mi je iba na ťarchu. Že moje ruky nebudú dávať nežné pohladenia. A ústa nechcú bozkávať. ,,Kto si?“ opýtal sa ma raz. ,,Utajovaná sestra Nefertiti. Mrzáčka, obetovaná bohu žiadostivosti.“ odpovedala som mu. Už sa ma […]

Pokračovanie článku

Vypredané

V utorok mali vypredané. Chcela som kúpiť kúsok z teba, Len čiaru z dlane, Jamku z pupka. Bola to obyčajná hrubka. Pobabrala mi celý diktát Mlčanlivého srdca. Zježibabili sa všetky slovíčka. Nechal si vo výpredaji Len kabát potulného hudca, Deravé vrecko Z ktorého sa už dávno vytratila Naša pesnička. Verklíková. Bezočivá. Jarmočná. Z čakania […]

Pokračovanie článku

Druhý po kráľovi: palatín Juraj Thurzo (2. časť)

Pozrime sa na osobné zápisky Juraja Thurzu. Nachádzajú sa vo vzácnej rodinnej biblii a podrobne nám vykresľujú nielen osudy veľkého palatína, ale aj jeho rozmýšľanie a citový svet.

Pokračovanie článku

Druhý po kráľovi: palatín Juraj Thurzo

Minule som na jednom diskusnom fóre zachytila vetu: Slováci nemajú dejiny, lebo nemali vlastných kráľov. Toto expresívne tvrdenie ma tak trochu dostalo do varu. V prvom rade je prinajmenšom diskutabilné tvrdiť, že sme nemali kráľov. Čím potom boli v našich ranných dejinách takí vládcovia ako keltský Vannius, či neskôr Svätopluk? Áno, dá sa oponovať: Vannius bol […]

Pokračovanie článku
785. deň: Nový ruský veliteľ rozhodol: Čiernomorská flotila sa sťahuje z Krymu

785. deň: Nový ruský veliteľ rozhodol: Čiernomorská flotila sa sťahuje z Krymu

18.04.2024 06:00

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Fiala: Nájdeme spôsob, ako využiť slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu

Fiala: Nájdeme spôsob, ako využiť slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00

Slovenská vláda sa nepripojila k iniciatíve Prahy, keď sa kabinet Petra Fialu usiluje nakúpiť delostrelecké granáty pre Ukrajinu.

Boj o post šéfa NR SR. Bude Ficova stratégia účinná? Raši podporu Danka nemá: Hlas čaká test

Boj o post šéfa NR SR. Bude Ficova stratégia účinná? Raši podporu Danka nemá: Hlas čaká test

18.04.2024 06:00

Od pôvodných personálnych požiadaviek nakoniec SNS upustila, no staré rany otvorila oficiálne neobsadená stolička predsedu parlamentu, ktorú Danko požaduje od vzniku koalície. A chce ju znova.

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

18.04.2024 17:00

Kým podľa súčasného ministra vnútra Šutaja Eštoka (Hlas) sa všetko, o čom hovoril, ukázalo ako pravda a na vine sú bývalé vlády, podľa exministra Mikulca a poslanca Spišiaka sme sa nedozvedeli nič.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333687x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu