Založ si blog

Archív: máj, 2010

Žilinská bosorka, utopená v studni…

Taký čas je, že iba prší a prší… Niekto by povedal, že je to čas pod psa. A ja zas vravím, že je to naozajstný čas na nejakú starú legendu, rozprávočku, či povesť. Rozmýšľam rýchle, akú… Nuž takú, o žilinskej studni. Tej, čo stojí na Marianskom námestí. Nad studňou sú kovové mreže, chránia zvedavcov, aby nespadli dnu. Na dne sa čosi trblieta, […]

Pokračovanie článku

Slovenským dejinám chýba mytológia

Jednou z mojich najmilších kníh v detstve boli Staré grécke báje a povesti od Eduarda Petišku. Milovala som to rozprávanie o hrdinoch a bohoch, ktorí mali typické ľudské vlastnosti, no zároveň ich ľudská fantázia obdarila nadprirodzenými schopnosťami. Prelúskala som ich pár krát a navnadená osudmi gréckych bohov, som hľadala niečo podobné. Našla som. Rovnako […]

Pokračovanie článku

Nedeľná báseň: čosi cudzie

Tvoj smútok soľou nehy zrosím, rozprávku vo mne tepny vyzvonia, v ktorej sa túlaš sám a bosý, v ktorej som dažďu podobná…

Pokračovanie článku

Tretie miesto v súťaži kniha roka 2009… teším sa z neho!

Byť spisovateľom nie je ľahké. Má to svoje ošemetnosti, o ktorých sa ťažko hovorí. Písanie knihy, aspoň u mňa, sa podobá milostnému vzplanutiu. Žijem ním tak, akoby nič iné nebolo. Ponáram sa do neho, stávam sa krvou v žilách príbehu. Milujem so svojimi hrdinami, nenávidím, som vášnivá, aj chladná.

Pokračovanie článku

Nech sú blahoslavené šikovné slovenské ručičky…

Konečne je slnka viac než dosť, kto by sedel pri počítači? Nuž som si povedala, že odolám eventuálnym lákadlam virtuálu, hroziacim búrko-hádkam, nástahám, či iným pokušeniam a vybrala som sa do mesta. Dobre som spravila. V Žiline totiž máme Staromestské slávnosti.

Pokračovanie článku

Pobozkaná

Kratučká… Na sladké sny…

Pokračovanie článku

O mužovi, ktorý hral svojej milenke nahý na husliach

predchádzajúca časť Ležala na posteli, pohodlne uložená na ľavom boku. Na vankúši, čo je podopieral líce, sa jej rozsypali strapaté, červené vlasy. Viečka mala prižmúrené do úzkych štrbiniek, cez ktoré pozorovala muža pri okne.

Pokračovanie článku

Chcem utiecť…

Celý deň som v záhrade, kosím, presádzam, prerábam… Z toho bude poctivá svalovica! A tá sa lieči jediným spôsobom: treba si sadnúť k obrazovke, vyložiť nohy (mám pod nosom operadlo sedačky) a niečo ťuknúť do počítača. Nuž, priznávam, dnes mi to nemyslí… Tak som pre istotu zalovila v svojej zbierke básní – Opakovaný záber – a vybrala som […]

Pokračovanie článku

Magdalénka zo zázračného platanu (2)

Predchádzajúca časť Stalo to, čoho sa jeho otec bál. Do Adamovho srdca vstúpila túžba po peniazoch. Zažiadalo sa mu krásnou ženou pochváliť. Začal ju vodiť medzi zemanov. Tí nevedeli z Magdalénky oči spustiť. Zato ich ženy začali nad ňou nosom ohŕňať.

Pokračovanie článku

Politické podpásovky… (alebo ako sa v rámci prevolebného boja podpaľujú autá)

Zapovedala som sa, že sa nedám vtiahnuť do predvolebnej politickej kampane a zostanem pekne krásne v krajine svojich príbehov a rozprávok. Tam je bezpečne, tam je dobro dobrom, zlo zlom, vinníci sú potrestaní a láska sa končí veľkým svadobným veselím.

Pokračovanie článku
ONLINE: Putin: Rusko je slabšie ako NATO, vojna by nedávala zmysel. Stíhačiek F-16 sa nebojí

ONLINE: Putin: Rusko je slabšie ako NATO, vojna by nedávala zmysel. Stíhačiek F-16 sa nebojí

28.03.2024 06:15

Vojenský šéf NATO Bauer verí, že príchod stíhačiek F-16 bude mať vplyv na bojisku na Ukrajine. Zničíme ich, tak ako západné tanky, tvrdí Putin.

Prieskum: Progresívne Slovensko dýcha na krk Smeru. SNS mimo parlamentu

Prieskum: Progresívne Slovensko dýcha na krk Smeru. SNS mimo parlamentu

27.03.2024 14:15

Zber dát sa konal pred prvým kolom prezidentských volieb.

V januári nula, vo februári 590 a v polovici marca už 3 000 ton. Ukrajinské drony prinútili Kremeľ pýtať si benzín od Lukašenka

V januári nula, vo februári 590 a v polovici marca už 3 000 ton. Ukrajinské drony prinútili Kremeľ pýtať si benzín od Lukašenka

27.03.2024 19:34

Jeden z vládnych zdrojov poznamenal, že rozhovory boli náročné, keďže Bielorusko uprednostňuje vývoz paliva na zahraničné trhy.

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329129x
Priemerná čítanosť článkov: 3592x

Autor blogu