Založ si blog

Nech sú blahoslavené šikovné slovenské ručičky…

Konečne je slnka viac než dosť, kto by sedel pri počítači? Nuž som si povedala, že odolám eventuálnym lákadlam virtuálu, hroziacim búrko-hádkam, nástahám, či iným pokušeniam a vybrala som sa do mesta. Dobre som spravila. V Žiline totiž máme Staromestské slávnosti. Obidve námestia sú plné stánkov, oči sa majú na čom pásť. Aj moje sa pásli. Na slovenských výrobkoch a rukách, čo ich vytvorili. Keď som videla, čo všetko tie ruky dokážu, ako pracujú s drevom, drôtom, slamou, kožou, kovom, tak som si povedala – máme byť na čo hrdí. Slovač je naučená na poctivé remeslo. Najviac sa mi páčilo, že celá atmosféra bola taká rýdzo slovenská. Tiekla staroslovanská medovina, piekli sa medovníčky, rozvoniavalo korenie.

Načo ďalšie slová? Fotky povedia viac (ale sú len z mobilu…)

 

 

nitkar

 Ujo nitkár robí z farebných nití takéto krásne obrázky…

 

korenárka

Tu je zas babka korenárka… Bylinky na koreniny si pestuje doma, v záhrade…

 

slamenár

Tu je zas ujo slamenár… pletie zo slamy samé parády…

turek

 

Tento ujo zas robí turecký med … a vraj ho predáva v celej Európe…

 

Ježkovia

 Aj takýchto rozkošných ježkov dokážu urobiť šikovné slovenské ručičky… Nech sú blahoslavené!

 

Namestie2

Ťažká diléma… Čo z tých parád kúpiť?

 

 

:-)))

 

Nuž a touto fotoreportážou sa lúčim. Takže hurá na reál… :-))) Idem nazad na staromestské slávnosti. Napijem sa medovinky, kúpim si turecký med aj cukrovú vatu. Všetkým, čo dnes musíte stráviť čas za počítačom, želám radosť z písmeniek a zo slov, aby sa vám v duši neusádzala závisť, aby ste dopriali iným to, čo doprajete aj sebe, aby ste písali pre potešenie, nie pre poburovanie iných.

 

:-))

Pekný slniečkový deň

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335686x
Priemerná čítanosť článkov: 3610x

Autor blogu