Založ si blog

Archív: júl, 2010

Serenáda pre starca (8): možno to bol len letný ošiaľ, možno osudová láska, možno len hlúpa nevera…

predchádzajúca časť Ráno nám maliar opäť zaklopal na dvere. Otvorila mu gazdalica Hilda. V ústach som ešte stále cítila slanú chuť mora, v nozdrách vôňu levandulí a na pokožke pohladenia. Zdalo sa mi, že som v starej záhrade a usmievam sa na mesiac, ktorému chýba do splnu posledný úzky kosáčik.

Pokračovanie článku

Serenáda pre starca (7): možno to bol letný ošiaľ, možno osudova láska, možno hlúpa nevera

predchádzajúca časť Maliar sa rozhovoril, spomínal na stretnutia so ženou z Levandulovej zátoky. Slová sa z neho liali ako víno z fľaše, mal v sebe celú studňu bolestných, krásnych spomienok:

Pokračovanie článku

Serenáda pre starca (6): možno to bol letný ošiaľ, možno osudová láska, možno hlúpa nevera

predchádzajúca časť Popoludnie som strávila na svojej obľúbenej pláži za Brelou. Cez noc pršalo a vlny boli rozbúrené, nedalo sa tak plačkať vo vode ako inokedy. Trochu som sa síce opláchla a zaplávala si, no nestretla som svoje priateľky rybky, rybičky, o Lady chobotnici už vôbec nehovoriac.

Pokračovanie článku

Referát z nočnej bitky: skončilo sa to odhryznutím ucha!

Mňau. Zas som to ja. Rozprávkarkina mačka Anciáška! Aby ste si nemysleli, že bitkári ste len vy, ľudia, a že len vy si vybavujete účty ručne- stručne. My mačky máme na vybavovanie účtov ešte aj dáke nástroje navyše: chvosty (vám ľuďom tuším slúžia na iné účely :-) a pazúre.

Pokračovanie článku

Serenáda pre starca(5): možno to bol letný ošiaľ, možno osudová láska, možno len hlúpa nevera

predchádzajúca časť Ráno som si pospala trochu dlhšie ako inokedy, noc sa mi pretiahla až do desiatej doobeda. Keď som vstala, posteľ vedľa mňa bola prázdna. Čerstvé hrozno na stole dokazovalo, že gazdalica Hilda už stačila po špičkách vstúpiť dnu do našej izby, vymeniť uteráky a pozametať balkon.

Pokračovanie článku

Serenáda pre starca (4): možno to bol len letný ošiaľ, možno, že osudová láska, možno len hlúpa nevera…

Predošlá časť Duša a telo často vedú medzi sebou spor. Keď je dobre telu, duša býva nadurdená, aspoň občas, ako tá moja. Má svoje tajné záhrady, v ktorých sa chce túlať. Lenže telo chce, aby sa tešila zo slniečka, z mora, z vetra, vĺn a nekonečnej oblohy. Núti ju nepadať do spomienok, zabudnúť na hĺbky, zamurovať vchod do tajných záhrad.

Pokračovanie článku

Nedeľná báseň: fúkam do hviezd

Láska sa mení na šepot, ukrytý v ranných hmlách. Možno, že znovu ožije. Možno sa zmení na samotu a prach.

Pokračovanie článku

Tak som neodolala a proste som si vyskúšala, aké to je, vliezť v noci k dvom do postele…

Mňau.Viem, viem. Zas som vás nachytala. Ale my, Anciášky, z rodu čiernosrstých mačiek, čo majú pod krkom biele srdiečko, sme už raz proste také. Výmyselnice, ako ich kamarátky Rozprávkarky.

Pokračovanie článku

Balada o viole

Rástol v zatajených hĺbkach lesa a vôbec nevedel, že má v sebe ukrytú pieseň. Osud mu vymeral čas búrlivých jarných dažďov, aj rozpáleného leta. Dal mu tichý smútok nostalgických jesení, nezabudol ani na zimné hmly, v ktorých stratené lásky odchádzajú do nenávratna. Plynula nad ním modrá obloha, vlievala doňho svoju nekonečnosť. Osud meral a strom rástol. […]

Pokračovanie článku

Bezdomovec pred radnicou: daj mi pár centov na rožky, umieram tu hladom!

Ráno som napísala do FB svoj ranný status: ,, Ľúbim túlavé autobusy, čo sa trmácajú od jednej vŕby k druhej, poznajú každú rieku a každý kameň.“ Odťukla som, zavrela počítač a vychystala sa na cestu do Považskej Bystrice. Tým túlavým autobusom, ktorý ide z dediny do dediny a v každej z nich stojí najmenej na troch zástavkách.

Pokračovanie článku
Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

18.04.2024 17:00

Kým podľa súčasného ministra vnútra Šutaja Eštoka (Hlas) sa všetko, o čom hovoril, ukázalo ako pravda a na vine sú bývalé vlády, podľa exministra Mikulca a poslanca Spišiaka sme sa nedozvedeli nič.

Nové letecké dráhy aj škôlky. Sto kilometrov od Ukrajiny rastie najväčšia základňa NATO

Nové letecké dráhy aj škôlky. Sto kilometrov od Ukrajiny rastie najväčšia základňa NATO

18.04.2024 10:35

Rumunsko v posledných rokoch masívne investovalo do obrany.

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Vláda v Kyjeve robí chybu. Väčšina Rusov nechce vojnu, len Putin áno, Ukrajinci to chápu, vyhlásila Navaľná

Vláda v Kyjeve robí chybu. Väčšina Rusov nechce vojnu, len Putin áno, Ukrajinci to chápu, vyhlásila Navaľná

18.04.2024 13:28

Odpovedala, či považuje za jeden zo svojich cieľov nájsť spoločnú reč s vedením Ukrajiny.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333703x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu