Založ si blog

Nedeľná báseň: fúkam do hviezd

 


 

Láska sa mení na šepot, ukrytý v ranných hmlách.

Možno, že znovu ožije. Možno sa zmení na samotu  a prach.

 

Tak fúkam do hviezd. Stále si viacej blízky ako ďaleký.

Topím sa v tebe. A pochovávam tiahle náreky.

 

Vieš, že ja budem dlho mlčať. Vysnívam si, čo bolo.

Ako mi tvoje srdce opäť hrá staronové sólo.

 

Stačí mi krátke slovo.  Vysnívam si, čo bolelo.

A v sne sa budem opäť hrať našu hru telo na telo.

 

Bozk na bozk. Ústa na ústa. Chvenie na chvenie.

Vášnivé, dlhé, rozhorúčené, nežné  jazvenie.

 

Ešte mám ticho plné rozdriapaného peria neba.

Tak doňho vstúp. Znovu ma nauč nebáť sa sama seba…

 

 

_______________________________________________

 

Som rada, že blogeri, čo majú dušu básnickú, nezabúdajú na naše nedeľné chvíľky poézie. Aj ja pridávam jednu zo starších básní. A ešte, pre tých nových, čo začali blogovať prednedávnom – nedeľa po siedmej večer patrí básniam. Stačí dať pred názov slová: nedeľná báseň.

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335424x
Priemerná čítanosť článkov: 3609x

Autor blogu