Založ si blog

Serenáda pre starca(5): možno to bol letný ošiaľ, možno osudová láska, možno len hlúpa nevera

predchádzajúca časť

Ráno som si pospala trochu dlhšie ako inokedy, noc sa mi pretiahla až do desiatej doobeda. Keď som vstala, posteľ vedľa mňa bola prázdna. Čerstvé hrozno na stole dokazovalo, že gazdalica Hilda už stačila po špičkách vstúpiť dnu do našej izby, vymeniť uteráky a pozametať balkon.

     Vstala som a pustila sa do varenia. Vždy dôkladne vychutnávam chvíľky, keď môžem byť celkom uvoľnená, keď môžem mať ramienko z nočnej košieľky spadnuté na opálenom pleci, vlasy strapaté a oči spuchnuté spánkom. Postavila som na dvojplatničku hrniec s vodou, počkala som, kým zovrie, a potom do nej hodila cestoviny. Toto leto som toľko cestovala, že už nezostalo na vysedávanie v drahých reštauráciách. V Brele som si musela vystačiť sama so svojim vlastným kuchárskym umením. V horúčavách, ktoré koncom augusta v Dalmácii vládli, sa žiadala ľahká strava. K cestovinám som navarila vajíčka natvrdo, pokrájala paradajky, cibuľu, pridala olivy, kúsok šunky – a obed bol hotový. Práve keď som zamiešavala do cestovín olej a bylinky na dochutenie, ma ten môj objal. Zozadu. Pritisol sa mi na chrbát a vtisol mi do vlasov ľahký bozk. V jeho rukách som zacítila túžbu.

    ,,Počkaj,“ bránila som sa. ,,Dokončujem obed!“

     Nechal sa presvedčiť a sadol si na stoličku neďaleko. No stále s vlčím hladom v očiach pozoroval spadnuté ramienko na mojom pleci. Nechala som ho, nech sa naďalej trápi túžbou a predstavami. Bola to moja malá odplata za jeho večné vysedávanie pri sudoku! :-))

     Napokon pochopil, že sa promenádujem  pred ním bosá a s hrncom v rukách len preto, aby som ho dráždila. Len čo som položila hrniec na stôl, pritiahol si ma medzi kolená. Nástojčivo ma hladil.

     ,,Prestaň,“ smiala som sa. ,,Teraz je čas na obed.“

     Pustil ma a zamračil sa:

     ,,Si ako tie paničky, ktoré som ráno videl utekať na promenáde.“

     ,,Aké paničky?“ neodolala som zvedavosti, aj keď som vedela, že by asi bolo lepšie pohladiť ho a udobriť si ho.

     ,,No, paničky na úteku! Čo ja viem, za čím bežali?“

      ,,Ty nevieš a ja áno! Si už dosť starý, aby si mal aké také poňatie o tom, prečo ráno ženy behajú po promenáde. Naháňajú stratenú mladosť. Stratenú štíhlosť. Stratené sny. Aj stratené lásky. Sú na úteku pred všednosťou. Bežia za romantikou. Za veľkým osudovým stretnutím. Za mužom svojho života. No majú smolu. Zväčša ho nestretnú. A ak áno, tak okolo neho iba prebehnú.“

     ,,Pozrime sa, aká si ty len múdra!“ zahundral.

     Tým sa naše prekáranie skončilo. Na dvere nám totiž zaklopal náš maliar. S trochou váhavosti, či prijmem jeho ponuku a dám sa maľovať. Vytiahol fľašu červeného vína a opýtal sa, či môže vojsť.

    Nedalo sa mu povedať nie.

    Dve hodiny sme popíjali na balkóne. Víno malo skvelú chuť, trochu trpkú a trochu sladkú, nieslo v sebe páľavu Dalmácie aj trblietanie Jadranu. Maliar ho nalieval do čistých, priesvitných pohárov, ktoré som vybrala z kuchynskej linky a rozprával o sebe, odkiaľ je, ako sa ocitol v Brele.

     Len príbehu svojej lásky sa vyhýbal. Po dvoch hodinách si rozložil pred našim apartmánom stojan a poprosil ma, či by som si na štvrť hodinu nesadla na múrik oproti – vraj chce vidieť, ako vyzerám, keď ma zozadu osvetľuje slnko.

     Poslúchla som ho.

     Celkom zabudol, že som tam. Len sa zľahka dotýkal štetcom plátna. Bol v očividnom vytržení a extáze. Poznám ten stav absolútnej inšpirácie, keď človek nevníma nič iné, len predstavu v svojej hlave a cíti naliehavé nutkanie dostať ju zo seba von…

pokračovanie

 


 

Promenada

 

 Brelská promenáda. Ráno je celkom prázdna

 

ostrov

Romantické zákutia Brely

 

 

copyright: autorka článku

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335492x
Priemerná čítanosť článkov: 3609x

Autor blogu