Založ si blog

Keď futbal, tak futbal, len nech je z toho riadny gól!

 

Váš prehliadač možno nepodporuje zobrazenie tohto obrázku.fandoviaKaždý, kto sa odhodlá pravidelne publikovať vo virtuálnom priestore, našije na seba riadnu búdu. Či chce či nechce, je súčasťou nejakého blogoviska. Z blogera sa tak stáva verejná osoba, ktorá prepiera svoje myslenie pred celým , (treba podotknúť, že virtuálnym) svetom. Bloger sa vezie na trochu inej koľaji ako novinár. Ten je za svoju prácu platený a spätná väzba k nemu trvá dlhšie. Čitatelia sú občas aj pohodlní, na papier sa im nechce písať, kým ťuknúť komentár do blogu je ľahké, niekedy sa slová tlačia samé z hlavy, jednoducho sa len tak vystrelia – a už si trónia pod článkom.

Vyskúšala som oboje – blogovanie aj novinárčinu.

Mám totiž písmená vrodené v krvi, ako iní chorobu, či úchylku! J J J Písala som už o všetkom – od poézie počnúc, cez rozprávky, príbehy, články z histórie, aj politiky, pear články, fejtóny, úvahy, srandičky, ba aj slzavé údolia. Len dvom témam som sa poctivo vyhýbala – svojej rodine (tá je moje tabu) – a futbalu!

Prišiel na psa mráz –  a ja som bola postavená pred skúšku, či zvládnem aj toto.

A čoby nie, stavila som sa sama so sebou, neexistuje písmenkové územie, do ktorého by som nevkročila. Nuž a preto som sa dnes rozhodla písať o futbale a o svojej rodine.

Začalo sa to tým, že som mama.

Taká obyčajná, aj keď  moja dcéra si myslí, že nie normálna!

Nuž, Rozprávkarky zvyčajne bývajú mamy – všetkým rozprávočkám, ktoré  behajú v knihách medzi riadkami. Lenže ja som – ako som už povedala – aj obyčajná mama. A mám takú istú hubatú potvoru ako som ja – zdedila po mne nielen vizáž, ale aj schopnosť všetko slovne ošacovať.  Volá sa Slávka. Moja milá Slávka si našla priateľa. Ten sa pre zmenu volá Janko. A možno to bolo aj naopak, že on si našiel ju. Nech to bolo tak či onak, prevrátilo to môj rodinný život naruby, teda aspoň v nedeľu, keď k nám Janko chodieva na návštevu.

Je totiž futbalový nadšenec, čo znamená, že si všetci  sadneme na pohovku v obývačke a pozeráme sa na futbalový zápas (ak nejaký je). Najradšej taký, kde hrá Žilina, lebo my sme Žilinčané a fandíme našim chlapcom.

Posledná veta dokazuje jednu závažnú skutočnosť: tie futbalové zápasy musím pozerať  aj ja. Dostala som to príkazom od mladých, vraj nech nie som futbalový  hotentot. Ten príkaz zašiel ešte ďalej – mal dva body, A a B. Bod A som splnila sedením v obývačke na sedačke pred televízorom a pokrikovaním, choď, choď!, čo máš drevené nohy?, chlapci, do toho!, góóoóóóóól! (to iba vtedy, keď bol dôvod). Bod B však bolo ťažšie splniť. Mojej minirodinke sa totiž neľúbilo, že som futbalový analfabet.  Tak sa stalo to, že ja, duša poetická, naslovovzatá básničkárka a rozprávkarka, som si musela preštudovať niečo o futbale. Pár dní ma mučila predstava nahromadených kníh o športe, dokonca sa mi o tom aj snívalo. Nuž ale našlo sa omnoho jednoduchšie riešenie. Webova stránka, ktorá vraj vyplní futbalové medzery v mojom všeobecnom vzdelaní.

Odhodlala som sa. Odťukla som si ju a naberám športového ducha. Veď sa blížia MS vo futbale 2010. A to znamená, že na pár dní bude televízna obrazovka patriť iba im. Už si viem predstaviť to hulákanie v našej obývačke. Ako tam budeme sedieť vedľa seba – nefalšované ľudské vrabce! Apropo, priznávam, keby niet Slávkinho Janka, iste by som sa odtiaľ snažila utiecť, zavrieť sa do svojej pracovne a radšej šmírovať po blogoch. Ale poznám svojich a viem, že mi to tento krát nedovolia. Nuž radšej idem vopred študovať tú stránku, aby som potom pri majstrovstvách naozaj nevyzerala ako futbalový analfabet!

J J J

Všetkým vám prajem krásny deň!  Dúfam, že som stávku sama so sebou zvládla. Veď keď futbal, tak futbal, len nech je z toho riadny gól!

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.

MK SR, ministerstvo kultury

Poslanci ukončili debatu o zmenách v FPU, hlasovať budú v stredu

23.04.2024 17:31

Zmeny majú podľa predkladateľa Michelka pomôcť kultúre. Namieta to opozícia, na zmeny nie sú podľa nej dostatočné dôvody.

SR Košice prezidentka návšteva Gymnázium Poštová KEX

Čaputová: Východné Slovensko je špecifické a nesmierne životaschopné

23.04.2024 17:25

Tento týždeň úraduje z druhého najväčšieho mesta Slovenska v rámci výkonu svojho mandátu poslednýkrát.

ÚŠP, Úrad špeciálnej prokuratúry

Spôsob kritiky bývalých prokurátorov ÚŠP je nevhodný, tvrdia krajskí prokurátori

23.04.2024 17:01

Upozornili, že kritika formou subjektívnych názorov so zjavnými prvkami antipatie je absolútne nevhodná.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1334661x
Priemerná čítanosť článkov: 3607x

Autor blogu