Založ si blog

Báseň na nedeľu: ležím s tebou v sedmokráskach…

Malý sonetík… Tiež zo starších básní

 

 

Dlaňami hladím sedmokrásky.

Tráva je krásne ospalá.

Zbieram z nej krehké slová lásky,

ktoré som práve dostala.

 

Dávam ich vetru do náruče,

a k ním aj celý dnešný deň.

Ak si noc bude pýtať účet,

k tým dnešným slovám utečiem.

 

Dám si tvár medzi steblá trávy,

rozložím vlasy do púpavy,

nado mnou nebo, ktoré sa vie tak krásne smiať.

 

Stratím sa v mori letných vôní,

celá sa naho vnorím do nich,

tichá a plachá. Ako achát. A tak ma môžeš mať.

 

daisies 
 
 
  

 

 


 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329137x
Priemerná čítanosť článkov: 3592x

Autor blogu