Založ si blog

Úbohé ľudstvo!

Tak mi je akosi divno… clivo… ako keby som mala v duši neviditeľnú klávesnicu, nad ktorou stoja cudzie ruky a chystajú sa naťukať písmenká,,,

,,, a ja mám zrazu strach, aké budú.

Blogeri to poznajú. To čakanie na reakcie.Zle je, keď nie sú žiadne. Zle je, keď sú zlé. A zle je aj vtedy, keď sú dobré. Teda iba dobré. Vtedy sa zvykne srdce nafúknuť ako balón, alebo dostať Ikarove krídla a letieť hore, hore…  Je zvedavé na slnko. Lenže slnko je priateľské len z diaľky. Keď ste blízko pri ňom, tak zrazu spáli všetko, čo mu je na dosah. Ikaros padá, z oblohy lietajú potrhané pierka, anjeli umierajú.

97195-ANGELTak sa niekedy cítim. Akoby vo mne umieral anjel.

Veľmi by som mu chcela pomôcť. Oživiť ho. Dať znovu pierka jeho polámaným krídlam a vrátiť ho tam, kam patrí.

Chyba je v tom, že anjel nechce lietať. Chce umrieť.  Odísť z planéty TMY, v ktorej sa kto vie prečo ocitol. Neverí, že tento svet sa dá vyliečiť. Nedôveruje ani slovám.  Už spoznal ich moc. Vie, že je životvorná. Že vie vdýchnuť bytie. Ale aké bytie? Anjel sa pozerá, ako slová vstávajú z ničoty, ako sa premeňajú… na čo? Na temné bytosti s dlhými chápadlami, ktoré chniapu po ľudských srdciach. Potom ich gniavia. Ako v tej rozprávke, kde mal čert vytlačiť srvátku z kameňa.

No ľudské srdcia nie sú kamene. Gniavenie ich bolí.  Anjel to cíti. Plače. Chce odísť. Už nechce zostať na planéte TMY.

Možno s ním odídu aj ďalší anjeli…

Zostaneme tu sami s písmenami, ktoré sme vytvorili a ktoré chniapu po našich srdciach. Úbohé ľudstvo!

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1334007x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu