Založ si blog

Jedna noc so spevákom (a tisíc ďalších nebolo)

Pripomenul mi ho Mikabáčik. Náš (zrejme) najstarší bloger na portáli Pravdy. Mal totiž na svojom blogu jeho pieseň. Pri niektorom z tých svojich vydarených článočkov. Len čo som si ju pustila, vynorila sa mi spomienka… Z čias, keď som chodila do školy, patrila k pojašeným pubertiačkam a prežívala svoje prvé lásky.

 

1. časť

 

Mama zohla hlavu, tak smiešne, ako to vie iba ona, keď je napajedená. Okuliare sa jej zosunuli na koreň nosa. Pozrela na mňa spoza rámu a znechutene povedala:

,,Si strašné nemehlo. Ani ihlu nevieš držať.“

Mala pravdu. Ihla v rukách ma znervózňovala, aj keď som niť do uška navliekla bez problémov. Tenké prsty mi tuhli v kŕči, čo som ju tak tuho zvierala. Cítila som, ako mi drobné kvapky potu zalievajú brušká ukazováčika, palca aj prostredníka. Ihla sa šmýkala a ja som sa ňou márne pokúšala prepichnúť tvrdú látku. Nie a nie zašiť ten hlúpy gombík, čo sa mi odtrhol na kabáte! Mama mi snáď tú drobnučkú ihlu vybrala z okrúhleho ihelníka naschvál, musela predsa vedieť, že niečím takým sa kabát nebude dať prepichnúť. Očividne si potrebovala nájsť príčinu, aby sa mohla riadne odventilovať.

Napokon mi vzala šitie z rúk  a prišila gombík sama. Na ukazováčik si nasadila plechový klobúčik a tým zanovito ťukala do ihly, až kým ju nedostala cez látku. Určite si predstavovala, že tá ihla som ja. Buch  po úzkej, zašpicatenej hlavičke! Pôjdeš tam, kde ja chcem! Urobíš to, čo ti ja prikážem. Prepcháš sa tam, kde ti ja ukážem.

Zaťaté sánky prezrádzali, že premáha zlosť a hnev. Nepovedala mi nič, no ja som rozumela jej nemej pichľavej reči. Vynadala mi ňou do nemožných drzaní, ktorým nič nie je sväté.  Mala na to právo. Veď som jej deň predtým potiahla zo skrine novučičký zamat, čierny ako hodina pred polnocou, a hladký ako hladina nesčereného jazera. Chcela si z neho dať ušiť šaty, šanelky. Lenže ja som ju predbehla. Keď bola v práci, roztiahla som si látku na koberec a začala z nej strihať nohavice.  Také, čo sú vypasované na bedrách a široké pri členkoch. Mala som presnú predstavu, kedy a kam v nich pôjdem. Jana, moja spolužiačka, s ktorou som už tretí rok sedela v jednej lavici, mala pre mňa prichystané prekvapenie:

,, Konečne som našla liek na tú pochabosť, z ktorej sa nevieš dostať.“

Nevedela som presne, čo pod tým myslí. Jedinou pochabosťou, ktorú som si dovolila, bolo flirtovanie s Lacom. Také to neutrálne: privoňaj, ale netrhaj. Chlapec bol z toho ako zdivený a správal sa ku mne ako ku kvetinke. Pravdupovediac, mala som z neho strach. Bol príliš veľký, príliš nohatý a príliš neskúsený. Ešte neskúsenejší ako  ja, ak sa dá vôbec nejakou skúsenosťou nazvať moja vtedajšia absolútna neznalosť mužského sveta. Laco mal dvadsať a ja? O niečo menej. Chodila som na gymnázium.  Pred spolužiačkami som sa tvárila, že medzi mnou a Lacom niečo je. Len  Jana vedela, že nič. Celkom ničovaté a veľké ako bublina. Akoby mohlo byť, keď som mala z neho strach? Nebála som sa sadnúť za jeho chrbát na motorku, objať ho okolo pása a nechať si vietor zaprieť do vlasov. Nebála som sa položiť svoju tvár na jeho lopatky a ovoniavať koženú bundu, ktorú mal na sebe.  Nebála som sa zostúpiť z motorky a vložiť si ruku do jeho dlane. No bála som sa jeho úst. A  dotykov, ktoré sa snažili byť nenápadné. Vždy, keď nás motorka odviezla do lesa, som prepadala panickému strachu dospievajúceho dieťaťa, ktoré sa bojí otvoriť dvere do sveta dospelých. Hlavne, ak kľúčom od nich mali byť bozky dvadsaťročného chlapca. Nuž som radšej utekala od stromu k stromu, ukrývala sa za kmene a volala na Laca: hľadaj ma..

Kto vie prečo ho tá hra bavila. Neponáhľal sa. Odďaľoval  prvý bozk aj prvé milovanie. Vyhovovalo mi to presne dovtedy, kým ma jeho motorka nepriviezla pred bránu nášho domu. Len čo som nastúpila do výťahu, už som ľutovala.  A skúmala som sama seba, prečo sa tak veľmi bojím. Potom som na to prišla: nebála som sa ani tak Laca, ako jeho  neohrabanosti.

Zverila som sa s tým Jane.

,,Chce to niekoho skúsenejšieho!“ skonštatovala.

No nájsť ho nebolo vôbec jednoduché.

 

pokračovanie

 

 


 


 

 

 

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

mrož, ryba

Poľský turista dostal vysokú pokutu za to, že sa na Špicbergoch príliš priblížil k mrožovi

28.04.2024 07:24

Turista z Poľska pri návšteve nórskeho arktického súostrovia Špicberky dostal pokutu za to, že sa až veľmi priblížil k mrožovi.

Boroďanka, vojna na Ukrajine

ONLINE: Pokračujú tuhé boje o Očeretine. Ukrajina dúfa, že americká pomoc zvráti situáciu na fronte

28.04.2024 07:15, aktualizované: 07:37

Ukrajina očakáva, že zahraničná vojenská pomoc vrátane munície a zbraní pomôže zvrátiť situáciu na frontoch v Bachmute a Avdijivke aj v iných oblastiach.

Izrael / Vojak / Armáda / Gaza /

Niektorí z rezortu diplomacie USA pochybujú o legálnom použití amerických zbraní Izraelom

28.04.2024 06:25

"Vážne znepokojenie z nedodržiavania" humanitárneho práva počas vojny v Pásme Gazy Izraelom vyjadrili štyri zložky rezortu americkej diplomacie.

Abrams, Ukrajina

Tankom Abrams sa na Ukrajine nedarí. Vyskúšajú ruskú korytnačiu taktiku?

28.04.2024 06:00

Ukrajina dostala od USA 31 tankov Abrams M1A1. O päť už prišla a ďalšie tri boli poškodené.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1336106x
Priemerná čítanosť článkov: 3611x

Autor blogu