Založ si blog

…a tak ja, Judáš Iškariotsky, budem raz velebený za to, že som si našetril 30 strieborných

Môže byť dobro raz zlom? A môže sa stať zlo dobrom?

Nad tým rozmýšľam, listujúc (pomyselne) na webových stránkach. Často zablúdim raz na jeden blog, potom na druhý, zbieram slovíčka, skladám si ich. Zaráža ma, že jednu a tú istú vec podaktorí prezentujú ako vynikajúcu, iní ju zas  zatracujú. Zrejme tu platí to staré známe:  čas dokáže premeniť vrahov na hrdinov a z hrdinov urobiť vrahov.

Ľudská duša je vraj dokonalá.

Som tomu náchylná veriť. Mám však jeden problém. Dá sa dať medzi dokonalosť a dobro znamienko rovnosti? Dá sa to vyjadriť takto: dobro=dokonalosť?

Lebo potom by sa dalo naozaj všetko ospravedlniť.

Potom by si aj Judáš mohol povedať: …a tak ja, Iškariotsky, raz budem velebený za to, že som zradil. Bezo mňa by Ježiša nechytili. Nebol by kríž, ani zmŕtvychvstanie.

Vraj každá ľudská duša má dvoch sprievodcov. Po ľavej strane diabla, po pravej anjela. A diabol je vraj preto po ľavej strane, že má odtiaľ bližšie ku srdcu. Nuž ak v tej chvíli, keď Judáš zrádzal, stál diabol po jeho ľavici, mohol mu iste našepkávať:

… si ten najdôležitejší muž na svete. Dôležitejší ako proroci. To, čo si spravil, bola tvoja svätá povinnosť…

Svet vidí jeho skutok inak. Tak, ako mnoho iných skutkov. Pohľad na niektoré z nich sa však záhadným spôsobom zmenil. Napríklad taký Starý zákon. Masoví vrahovia, ktorí vyhubili celé kmene, deti, ženy, aj starcov, sú tam prezentovaní ako praotcovia viery. Keby sa to isté stalo dnes, celý svet by ich odsúdil.

Viem, že sa svet mení. Ale zostáva pre mňa obrovskou záhadou, či aj ľudská duša. Alebo je nemennou konštantou? Kto vie…

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335550x
Priemerná čítanosť článkov: 3610x

Autor blogu