Založ si blog

Nedeľná báseň: za tú lásku

Je taká láska,

ako keď slnko stíchne v dlaniach

a blízke je až na smrť,

na prvý nežný dotyk

kdesi uprostred noci,

keď má tma farbu lastovičích očí

a vietor húka v rozvalinách.

 

Pokašliavanie starých veží

už každým krokom zaostáva,

blíži sa noc a takmer na hmat

je plná tvojich dlaní:

vrabce už sfúkli mesiac do fontány

a mačky pradú v kútoch brán

pomalé, tiahle intermezzo.

 

Načo sa túlať

po zaprášených starých historkách

o tom, čo koho a kde bolí.

Trochu sa bojím nezmyslených vecí,

smútku a starých rán,

ktoré sa občas vo fajkách dedov schúlia,

no zem sa ešte stále tuho drží

ich mozolnatých rúk,

perlenia potu na čele.

 

Tisíckrát vyplákané košele

z hladu a biedy.

Teraz… aj vtedy..

 

A celý život bol o krok bližšie k smrti,

o zopár smútkov viacej na hrudi,

o zopár piesní viacej.

 

Po rokoch vymýšľam iné osudy,

nad sporákom sa chveje vôňa mlieka,

no v izbe stále zostalo čosi vtáčie,

ostrý zvuk slnka zapadnutého pri dverách.

 

A deň si opäť odkrojí krajec večera.

 

 

(Našla som túto svoju báseň v starej a zaprášenej knižke s honosným názvom ,,Zborník mladej poézie a prózy“ DOMA… Je asi prvou, ktorá mi vyšla knižne… Rozmýšľam, kolko som mala rokov, keď som ju písala. Osemnásť, možno devätnásť…)

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335486x
Priemerná čítanosť článkov: 3609x

Autor blogu