Založ si blog

Nestrácaj hlavu pre jeden chvost

Blog má svoj pôvab, aj keď má aj svoje skryté, temné zákutia. My Rozprávkarky o tom vieme svoje.  Tí, čo nás vnímajú z diaľky, nás možno považujú za nežné a krehké stvorenia. Ale v každej Rozprávkarke, v každom Rozprávkarovi drieme aj bytosť bez mena a bez veku, čo nazerá do studne samotného času. A odtiaľ potom vyberáme. Raz niečo múdre, raz niečo smutné – a inokedy nezbedné a všetečné.

Tak sa dnes vo mne zobudila Nezbednica. Našla som totiž na svojom blogu, v jednom z komentov, veľmi pôvabné a milé podobenstvo, ktoré mi tam zanechal Johann. Znie takto:

„Pri frekventovanej ceste v istej obci pobehovala sliepka. Očividne chcela na druhú stranu cesty, no bála sa, že ju niektoré z áut zrazí a ona zahynie. Po nejakom čase sa rozhodla, že prebehne a…prebehla. No to posledné auto ju trošičku chytilo a períčka z chvosta sa jej rozleteli po ceste. Sliepka si povedala, že bez okrasy na chvoste si ju ani priemerný kohút nevšimne a išla si tie períčka pozbierať, aby si ich znova nainštalovala do chvosta. No mala smolu. Pri poslednom períčku jej auto prešlo cez hlavu a ona zahynula.

Z toho plynie poučenie: Nestrácaj hlavu pre jeden chvost.“

No, zdalo sa mi to nielen pôvabné a milé, ale aj veľmi múdre. Vďaka, Johann,  verím, že (nielen) sliepky sa budú riadiť tvojou radou.

 

Daj niečo podobné aj nabudúce. 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333580x
Priemerná čítanosť článkov: 3604x

Autor blogu