Založ si blog

Stratené svetlo

Jedného dňa sa svetlo stratilo. Nabalilo sa smútkom. Ukrylo sa do tajných jaskýň v hĺbkach zeme.

Keď nie je svetlo, tak je tma.

Kde je tma, tam je strach.

Svet sa začal báť. Všetkého, čo je ukryté v tme.  No najviac sa bál vlastného strachu.

A so strachom je to tak:  kŕmi sa sám sebou. Čím je ho viac, tým viac rastie. Ako obluda.

Vtedy sa jedny oči rozhodli, že musia nájsť  svetlo. A boli ochotné dať za to všetko. Aj  svoje vlastné slzy.

Slzy z očí tiekli, tiekli, no  svetlo sa stále nevrátilo. A tak sa všetky slzy minuli – až na tú poslednú.

„Čo mám urobiť?“ opýtala sa skrúšene – cítila totiž svoju vlastnú zodpovednosť  a bála sa, že aj tak nič nedokáže.

„Sprav to, čo máš!“ odpovedal jej  neznámy hlas, skrytý v tme.

Posledná slza tak  urobila. Vzala so sebou to najcennejšie, čo oči mali: schopnosť vidieť.  Ukryla to v svojej priezračnosti a čistote. Skotúľala sa, spadla na zem. Na miesto, kde sa niekde v hĺbkach dávnych jaskýň ukrývalo svetlo.

Slza pretiekla až k nemu. Svetlo ju zacítilo.

„Máš veľmi zvláštnu vôňu,“ povedalo jej.

„To je vôňa toho, čo som priniesla.“ hovorí  svetlu slza. „Schopnosť vidieť.“

„Od koho ju máš?“ pýta sa svetlo.

„Od jedných očí.“

„Tak to je naozaj vzácny dar. Vedia tie oči, čo to znamená?“

„Predpokladám, že áno.“ odpovedala mu  slza.

„Tak pre ten vzácny dar sa vrátim.“ rozhodlo sa svetlo.

Len čo to dopovedalo, svet sa rozjasnil a rozsvietil.

 

 Len jedny oči nevideli – zostali navždy slepé.  Tie, ktoré darovali svetlu svoju vlastnú schopnosť vidieť. 

 

Světlo-Vlny

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333837x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu