Založ si blog

Balada o tráve

Dlho som tu nebola od čias, keď som sem pridávala svoje príbehy a rozprávky. No keď už ma Renka Montmartre spomenula…

 

„Nejaký čas tu budem s Tebou,“ pošepkal vietor tráve.
„Premyslím si to,“  odpovedala  tráva a nazrela do štiav vo svojich koreňoch. Čo je v nich? Radosť?  Namrzenosť?  Zlosť?“

Bol tam strach.
Tráva si veľa pamätala.
Pamätala si nohy, čo po nej šliapali.
Pamätala si krídla, ktoré ju hladili svojim tieňom. Prileteli – odleteli…
Pamätala si  ranný spev škovránkov – zaznel, zmĺkol…
Pamätala si stopy mačiek.
Všetko v nej bolo zapísané.  Všetky príchody a odchody. Samota čakania. Strata nádejí.

„Radšej budem sama…“ odpovedala vetru po chvíli premýšľania.

„A to už prečo?“ začudoval sa vietor. „Nechceš, aby som bol s tebou?“
„Aj ty prídeš, aj ty odídeš…“ zašumela tráva.
„Ja nie som bezvetrie,“ odpovedal jej vietor. „ja vždy som. Vždy prinášam správy diaľok. A hoci chceš byť sama,  ja proste budem. Tu. S tebou.“

A tak tráva rastie a rastie a rastie a vietor sa nad ňu skláňa a rozpráva jej o všetkých vôňach sveta,  ktoré na svojich cestách stretol.

 

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329102x
Priemerná čítanosť článkov: 3592x

Autor blogu