Založ si blog

To je tak, keď somár stále ťahá (alebo Príbeh káry)

Ehm. Dobre. Začnem o sebe. Som kára. Celkom obyčajná. Taká, čo zvykne ťahať náklad. Nuž som si len tak stála pri ceste a čakala, kto na mňa začne nakladať.

Našlo sa ich pár. Šup prvú várku na mňa. Šup druhú. Tretiu, potom štvrtú a tak ďalej.
Pýtam sa sama seba:
„Ktože bude ten ťažký náklad ťahať?“
Prihlásili sa. No, čo mám povedať. Bolo ich plno. Ťava, kôň, vôl, kobyla, krava, somár, pes, mačka, ba aj myš.
Zapriahli sa do mňa a ako ťahajú, tak ťahajú. Po rovnej ceste, z kopca, ba aj do kopca. Prvá to vzdala myš. Ťahala najslabšie, no aj tak bola najviac vysilená. Vyskočila na mňa a zaspala bez toho, aby si uvedomila, že spravila náklad o čosi ťažší. Po nej sa ocitla na náklade mačka. Aj ona bola unavená a potrebovala si zdriemnuť.
Po mačke pes, po psovi krava, po krave kobyla, po kobyle kôň a po koni ťava.
Napokon si aj vôl povedal:
„A čo som ja vôl, aby som takto makal?“
Nevšimol si, že v záprahu ešte stále zostal somár. Len začal okoloidúcim vykladať, čo všetko doteraz spravil. Na jeho slová sa zobudili mačka, aj myš, aj krava a pes a kôň a kobyla a ťava. Začali sa navzájom prekrikovať.
„Aj ja som ťahal… Aj ja… Aj ja…“
Sedeli na mne, naparovali sa a chválili, kto so mnou prešiel väčší kus cesty. Až mi z toho takmer praskli kolesá.
A somár?
Nuž ako somár.
Bol jediný, čo nič nepovedal.
Ako by aj mohol, keď bol celý zaliaty potom a ledva dychčal, ako ma ťahal aj s tými chválenkármi do kopca?

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1337407x
Priemerná čítanosť článkov: 3615x

Autor blogu