Založ si blog

Aj vám sa zdá, že tieto Vianoce sú chudobnejšie ako predtým?

Neviem, či je to iba môj osobný vnem. No mám pocit, že je všetko inak. Že sme chudobnejší. Nie, nie na peniaze… Ale na  čas. Na tie každodenné drobné okamihy, ktoré boli korením nášho života. Na chvíle s knihou v kresle. Na teplo deky. Na večerné rozhovory v posteli. Na dotyky…

Dnešné Vianoce ustupujú ako zviera lapené do pasce o krok vzad. Ku stene. Tvária sa, že ani ony na nás nemajú čas. Že im je jedno, čo robíme. Že máme hlavu plnú pracovných, rodinných starostí. Možno ich trochu mrzí, že  budeme kupovať darčeky až na poslednú chvíľu. Chceli by nás mať aspoň o pár dní dlhšie. Pomaznať sa s nami. Dopriať nám – ČAS.

Minule sme boli s tým mojim takmer zákonitým v meste. Vraj nadýchať sa vianočnej nálady. Poprechádzať sa medzi stánkami, dať si medovinku, kúpiť niečo od nejakého uja, čo  ponúka svoj tovar. Lenže u nás sa Vianoce hrajú na Popolušku, ktorá sa skrýva za pecou. Neboli ani stánky, ani medovina, ani ujo. Len poloprázdne námestie, po ktorom sa ponáhľali ľudia. Pripadali mi ako mravce.  Behali z jednej strany na druhú a naháňali…. rozmýšľam, čo. Žeby ten vianočný čas?

Nemyslím si.

Naháňali sa za povinnosťami v zamestnaní, za  zabezpečením rodiny, za prosperitou, prospechom, Niekedy mám pocit, že sa nám Vianoce vytrácajú pomedzi prsty ako piesok.  A tak si prajem, aby sme zachránili aspoň jedno, posledné zrniečko…

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

ATACMS, Ukrajina

ATACMS či vojenskí poradcovia. Zameria Kyjev pomoc z USA aj na zničenie Krymského mosta?

23.04.2024 06:00

Už tento týždeň by Ukrajina mohla z USA dostať ďalekonosné Armádne taktické raketové systémy – ATACMS.

Marina Francisti, Ana Meši

Zubná turistika očami lekárok zo Srbska: Slovákov trápi bezzubosť, chodia k nám po protézy aj implantáty. Láka ich cena

23.04.2024 06:00

Stomatologičky zo Srbska nám priblížili, čo láka Slovákov do ich ambulancií.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1334593x
Priemerná čítanosť článkov: 3607x

Autor blogu