Založ si blog

Babka k babce, mám deravé kapce (aj peňaženku)

Nemám nič proti našim chlapcom na korčuliach. Naozaj. Prajem im, aby nastrieľali veľa gólov do cudzích sietí a nedostali žiaden do vlastnej. Ale odkedy sme hrali zápas s Českom, môj chlap sa zmenil na vyžmýkanú bábovku.

Vravím  mu včera večer: treba ísť kúpiť mäso do Metra. Vyhovoril sa, vraj je unavený a vonku prší. A chce sa mu spať. O jednej v noci sedel pred televízorom a pozeral olympiadu.

Ráno vstal s obrovskými kruhmi pod očami – a zas ho zaujímala len televízna obrazovka. Moja dobrá, pokojná, láskavá polovička sa premenila na unavenú kôpku nervov.  Tak som mu preniesla periny do obývačky – niežeby som ho vyháňala zo svojej postele, to nie! No viem, že ešte chvíľku budem slamená vdova. Vyskúšala som všetky metódy ako upútať jeho pozornosť. Ženské lstivosti tu hádam netreba vymenovávať, no jednu si neodpustím. Cieľavedome a provokatívne som pred ním vytiahla peňaženku a začala rátať eurášiky. Veď už staré slovenské rozprávky vravia, že cvengot peňazí má obrovskú moc!

Ale nie počas olympiády!

Skončilo sa to tak, že som všetko spočítala a on ďalej sedel zababušený medzi perinami pred televízorom, s očami nastoknutými na obrazovke. Nič ním nepohlo. Ani vôňa koláča, ktorý som začala piecť. Nuž som sa rozhodla rolu slamenej vdovy prijať. Nájdem si zatiaľ inú zábavu. Povedzme prekrúcanie slovenských porekadiel. Inšpiráciu mám – v tých zrátaných eurášikoch.

Napríklad:

Babka k babce, mám deravé kapce, aj peňaženku!

Alebo:

Keď je hokej, nevolajte chlapa do obchodu, lebo ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva – vráti vám to pri vašom obľúbenom seriáli.

Alebo:

Mužov treba ľúbiť aj vtedy, keď vám z nich brnia hlavy a ničia vám nervy rečami o hokeji. Vtedy najviac. Oni vám to raz vrátia, no nečakajte, že to bude pred koncom zápasu.

Alebo:

Kto druhému jamu kope, dostane vlastný gól!

 

:-) :-) :-)

Všetkým prajem príjemný víkend.

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335284x
Priemerná čítanosť článkov: 3609x

Autor blogu