Založ si blog

Sloboda vyjadrovania sa verzus ochrana osobnosti blogera

Blogujem zhruba dva roky, aj to s väčšími prestávkami. Svet blogerov je zaujímavý a svojim spôsobom veľmi inšpiratívny. Vyskúšala som viacero blogovacích serverov. Najdlhšie som sa zdržala vo  www.blog.sk, istý čas som pobudla aj vo www.blog.sme.sk , kolegovia ma stiahli do fanboxu, aj do facebooku.  V každom som narazila na dva mantinely. Jedným bola absolútna názorová sloboda, prezentovaná anonymnými nickmi,  kde sa dalo povedať naozaj všetko, aj to, čo neskôr človek riadne oľutoval. Druhým bola ,,tvrdá ruka adminov“, ktorí mazali nevhodné komentáre, resp. rušili blogy.

Bloger je bytosť s vlastnými názormi a postojom.

Bloger je však zároveň aj bytosť s dušou. Zväčša dáva do priestoru slová s láskou – a chce ich prijímať nazad tak, aby nezranili. Pozitívna kritika nikomu neublíži. Prijme ju každý bloger, buduje ďalej podľa nej svoj blog. Zbytočné ataky, slovné urážky a vulgarizmy, ktoré sa tak radi ukrývajú pod anonymnými nickmi, však narúšajú jeho odhodlanie písať, resp. niečo vytvárať. A práve vtedy má rozhodujúci vplyv prostredie, do ktorého svoj blog vsadil.

Pre to druhé – ochranu osobnosti blogera, som si po dlhšom zvažovaní vybrala za svoj domovský blog blogovací system www.blog.pravda.sk.  Po vlastných skúsenostiach, kedy sa na mojich starých blogoch nazhromaždili zbytočné hádky, ktoré som nemohla nijako ovplyvniť.  Potrebujem nástroj, ktorý mi ukáže, s kým mám dočinenia, dopraví mi jeho IP adresu a elektronickú adresu priamo do mailovej schránky. Nástroj, ktorý mi pomôže odstrániť akýkoľvek nevhodný komentár, čo by mohol dehonestovať moje články vulgarizmami, resp. inými útokmi. Potrebujem adminov,  ktorí budú vedieť, čo sa na ich blogovej doméne deje, budú mať prehľad o blogeroch a v prípade potreby včas zasiahnu.

Zatiaľ som všetky tieto nástroje našla vo www.blog.pravda.sk.    Z profesionálneho sveta novinárčiny, kde pracujem, som naučená na čistú grafiku, ktorá dýcha a nie je ,,prepchaná“ zbytočnosťami. Taká sa mi zdá aj grafika nového blogového systému, ktorý je navyše veľmi jednoduchý a ľahko ovládateľný.

Ďakujem Pravde, že ho vytvorila a že mám možnosť byť tu.

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335615x
Priemerná čítanosť článkov: 3610x

Autor blogu