Založ si blog

Stratení pod závejom…

Už niekoľko dni tu úspešne bojujem s pripojením. Teda skôr s nepripojením. Signál mi kolíše presne podľa toho, ako vonku šantí vietor. Raz zmizne, raz sa vynorí, stratí a zas nakukne: aha, tu som, to sa iba tak hrám…

Ale nehrá sa pripojenie. Hrá sa príroda. Konkrétnejšie, pani Zima. Zimička – Šantička. Nasypala nám tu snehu, až až. Moja chalúpka je v nej po kolená. Teda po podstienok. Hovorím si, žeby mohlo byť aj horšie a mohla by byť až po uši. Teda po okná.

No nevyčítam pani Zime, že sa rozhodla prísť ku mne na návštevu. Je mi s ňou fajn. Tak si tu diškurujeme o tom, čo je užitočné a čo nie:

,,Treba Ti večne vysedávať pri nete?“ vraví mi a vyčesáva si snehové pierka z vlasov.

,,Netreba!“ priznávam sa poctivo.

,,Vidíš, vidíš,“ uškŕńa sa podpod fúzy. ,,Je čas na iné veci.“

Mlčky jej pritakám. Áno, svätá pravda. Je čas na pranie záclon, na ich žehlenie, vešanie, štipcovanie. Pulírovanie skríň. Leštenie okien. Naháňanie bĺch metlou po dlážke.  Tie mi tu nechal Lapaj. Kocúrik. Zmestí sa mi tak do dvoch dlaní. Ale aký je malý, taký je veľký huncút. Vidno, že je synom svojej matere!

Lenže teraz mi skočil do náruče. Bojí sa. Zo strechy storočnej stodoly, čo skrášľuje vedľajšiu záhradu, začali cupkať na zem cencúle. Člup sem, čľup tam. Člup? Kdeže… To sú riadne, poctivé ľadové rachoty. Lapaj sa bojí a tak sa trasie, že mu všetky blchy skáču z kožucha.

A to som prednedávnom leštila dlážku!

Pani Zima sa na nás pol očkom pozerá, zazerá, a ďalej sa usmieva. Páči sa jej, ako sa máme s Lapajom k sebe.

,,Lepší, než chlap.“ vysvetľujem jej.  ,,Túli sa ku mne, hlavu mi pod bradu tlačí, pri nohách mi pradie, labkou ma škrabká, dožaduje sa mojej pozornosti, nech sa deje, čo sa deje, vždy je pri mne, drží sa ma ako kliešť.“

Lapaj si na znak súhlasu ľahne do môjho lona a pozerá sa, ako debatujem s pani Zimičkou. Spokojne strihá ušami. Potom zavrie jedno oko, o chvíľu aj druhé – a podriemkava.

Nahnem sa ku klávesnici, iba tak nazrieť, čo je nové na nete. Zase nejde, potvora… Podaktorý z cencúľov si to v letku na zem rozmyslel a zastavil sa kdesi v medzipriestore. Tam teraz klebetí so snehovými vločkami a chytá víchricu za slová. Úbohý signál je z nich tak dopletený, že mi sem do Chalúpky netrafí.

,,Ehm, uhm…“ odkašlem si. Chcem pani Zime jemne povedať, žeby mohla trochu poľaviť. Veď aj ľudia si chcú poklebetiť a ja mám na nete kopu priateľov.

Zimička, zima vie čítať moje myšlienky. Skôr, ako niečo poviem, mi skočí do (nevypovedanej) reči:

,,Priznaj sa, že je Ti takto dobre…“

Rozmýšľam, zvažujem, až musím po pravde priznať:

,,Áno, je… Aj bolo. Včera. Aj bude. Zajtra. Pretože vtedy budem piecť medovníčky. Napečiem ich presne toľko, koľko baba Jaga, ked stavala svoju medovníkovú chalúpku. Alebo, čoby toľko! Viac!“

,,To preto, že som k tebe ten signál nepustila!“  vysvetľuje mi pani Zima.

Chcem sa jej za to poďakovať, no nestíham. Zase sa ku mne tlačí Lapaj a dožaduje sa pozornosti. Olizuje mi nos ružovým jazykom. A keď ho odtláčam, tak zdvihne labku, vystrčí pazúrik – a ŤUUUUUUUUUK do klávesnice.

Akože, aj ja chcem čosi napísať!

A to by bolo také lapajovanie, žeby mi z toho husia koža narástla!

 

:-)))

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333996x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu