Založ si blog

Peklo svadobnej noci (a iné abnormálne manželské javy) 2.časť

 

Túžba má svoje vlastné pravidlá, ktoré sa nepodriaďujú zákonitostiam rozumu, ale to Eva v svojich dvadsiatich troch rokoch nemohla vedieť. Cítila len, že v svadobnú noc, ktorá má byť najkrajšia pre každú zamilovanú ženu, sa jej manžel dopustil najstrašnejšej zo všetkých nevier: držal ju v náručí a vyslovoval meno inej ženy. No ani potom, keď sa ho opýtala, prečo si ju vzal, sa nedočkala odpovede. Adam si pretrel rozospato oči a začudovane sa pozrel na ňu, akoby až teraz zistil, koho má pri sebe.

,,Prepáč,“ zamrmlal v rozpakoch. ,,Asi som povedal niečo, čo som nemal“.

Nečakala na ďalšie vysvetlenie. Nahádzala na seba šaty, a vybehla von z bytu. Skorý ranný autobus viezol pár cestujúcich. S prekvapením sa na ňu dívali, ale Eva nedbala na ich pohľady. Vystúpila pred rodičovským domom a vošla do záhrady. Otec práve strihal hrozno, zrelé strapce mu padali spopod prstov do prúteného koša. Vložila si do úst bobuľu, zelenkastú a takú priesvitnú, že bolo vidieť zrnká pod šupkou. Otec sa nepýtal, čo sa stalo. Pokýval hlavou, zamieril do kuchyne, otvoril chladničku a nalial jabloňovicu do sklenených pohárov. Posadila sa k nemu na lavicu, popíjali, a ona plakala. Tak mlčky. Bez vzlykov. Keď dopili, otec vstal.

,,Vedel som, že je darebák! precedil pomedzi zuby. ,,Zabijem ho“

Až vtedy si Eva uvedomila, že bolesť, ktorá sa v nej zákerne šírila ako neohlásená lavína, sa preliala z jej hrude do neho. Zavesila sa mu na ruku a nahlas sa rozkričala:

,,Nie, otec, nie… Veď ani nevieš, čo mi urobil“

Na jej krik vybehla z útrob domu mama. S vydesenými očami sa dívala raz na dcéru, raz na muža.

,,To naozaj nemáš ani kúska hanby?“ oborila sa na Evu. ,,Hneď na druhý deň, ráno po svadobnej noci, opustiť muža a ísť k rodičom?“

Nestačila dopovedať, keď sa otec zahnal. Eva ho nikdy nevidela takého rozčúleného. Skôr, ako padlo zaucho, odtiahla ho od mamy a začala prosíkať:

,,Nie je to až také zlé, ocko… Len neviem, čo sa to s Adamom stalo! Vieš, on… Po celý večer sa ma ani nedotkol! A ráno… Začal ma oslovovať iným menom! Hovoril mi Martina!“

Až vtedy mama pochopila. Sťažka sa posadila ku stolu a oprela si hlavu do dlaní:

,,Martina! Tak sa volala jeho prvá žena! To sa stáva, dcérenka… Niekedy muži ťažko zabúdajú. To mu musíš odpustiť, zvyknúť si na to, že si v jeho živote bola druhá! Vráť sa k nemu!“

,,Moja dcéra pre nikoho nebude druhá!“ zavrčal otec zlostne pomedzi zuby. ,,Ostane doma.“

Eva súhlasila s jeho radikálnym riešením. Vyzliekla a vošla pod sprchu. Zdalo sa jej, že vlažný prúd z nej zmýva všetky nežnosti, ktoré jej Adam šepkal do ucha a ktoré patrili inej. No stále v nej zostával dusivý pocit bolesti. Vedela, že je naň jediný jeden liek, jej práca.

 

Riaditeľka sa veľmi začudovala, keď v ten deň predpoludním vstúpila do škôlky. Mala byť predsa s Adamom na svadobnej ceste! No neopýtala sa, čo sa stalo. Hádam jej stačil pohľad na Evinu utrápenú tvár a uplakané oči. Nechala ju samu v hlúčiku predškolákov. Deti sa zhŕkli okolo nej a pýtali sa:

,,Teta Eva, a bola z teba krásna nevesta? Mala si biele šaty s vlečkou? A závoj a diadém?“

Keď so stiahnutým hrdlom prikývla, jeden z chlapcov, čiernooký Miško, jej vyliezol na kolená, vtlačil jej nos do záplavy kučeravých vlasov a dôverčivo jej šepol do ucha:

,,To si musela byť ako naozajstná princezná! Keby som bol veľký, určite by si sa mi veľmi páčila, pretože si tá najsenzačnejšia učka, to povedal aj môj ocko. Ozaj, povedz, je ten tvoj na teba dobrý? Aspoň tak, ako môj ocko na mamu?“

Znovu sa rozplakala, už nevládala zadržať žiaľ. Deti rozpačito zmĺkli a dívali sa na ňu. Čupla si medzi ne, ukrytá v ich hlúčiku a cez slzy sa na ne usmiala:

,,Moji anjelici! Čo by som bez vás robila?“

Celý mesiac sa snažila zabudnúť na Adama i na svadobnú noc. Strávila v škôlke všetok čas. Vedela, že ju Adam hľadá a že sa jej to bude snažiť vysvetliť. Ale odďaľovala chvíľku ich stretnutia tak ďaleko, ako sa len dalo. Mama sa jej ešte vždy snažila dohovoriť a zachrániť rozpadajúce sa manželstvo. V jeden deň, bolo to tesne potom, ako odišlo zo škôlky posledné dieťa, uvidela stáť Adama aj s mamou pred bránou. V prvom okamihu chcela vbehnúť nazad, zabuchnúť za sebou železné mreže, ukryť sa v svojom detskom kráľovstve, ale potom sa spamätala. Podišla k ním. Adam vytiahol spoza chrbta obrovskú kyticu, krajšiu, ako tú, čo mala na svadbe a celkom tíško zaprosil:

,,Evička…“

Nevedela, čo má povedať a tak v rozpakoch otočila oči k matke.

,,Budete obidvaja bývať u nás.“ odvetila jej mama na nevyslovenú výčitku. ,,Už sme vám s otcom prichystali izbu na hornom poschodí“.

Nedalo sa nič robiť, bola chytená v pasci materinskej lásky, čo chcela všetko zahladiť a všetko urovnať. Mlčky pokývala hlavou a nasadla do Adamovho auta. Večer sa všetci stretli v obývačke. Otec popíjal svoju jabĺčkovicu a určite by si nahlas pripomenul, ako mu zať potupil dcéru, keby mu Eva nevzala pohár pri druhom nalievaní. Čosi zamrmlal, ospravedlňujúc sa, že ho bolí hlava, a pobral sa spať. Za ním zamierili do svojej izby aj Eva s Adamom.

,,Chcem ti niečo povedať“ nahol sa Adam k nej. ,,Niečo veľmi dôležité.“

,,Tak hovor!“ povedala mu neutrálne.

,,Eva, ja viem, že som ti ublížil. To však neznamená, že ťa nemám rád… Mám… Vieš, Martina, bola to moja prvá láska, spolužiačka zo školy. Na to sa ťažko zabúda. Žili sme spolu  päť rokov. Ale nedala mi deti. Akosi nám to dohromady nešlo. A ja by som chcel byť otcom!“

,,Už sa stalo!“ šepla takmer nehlučne. ,,V tú nešťastnú noc som otehotnela.“

Ohromený Adam na ňu chvíľu mlčky civel. Potom ju strhol do náruče a bozkával ju na krk, na ramená, všade, kde sa dalo. A šepotal jej meno:

,,Evička, Evka, budem žiť iba pre teba. Ver mi, zabudnem na Martinu a nikdy viac ju pred tebou nespomeniem!“

V tú noc ju po druhýkrát držal v náručí, opatrne a nežne. Vedela, že tentoraz naozaj nemyslí na Martinu. No nemyslel ani na ňu. Maznal sa cez ňu s dieťaťom, ktoré s ňou pred mesiacom splodil.

pokračovanie

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1334787x
Priemerná čítanosť článkov: 3608x

Autor blogu