Založ si blog

Tanečnica z hmly a snehu 2. časť

„Vám by sa zišla kvapka kávy.“ povedal. „Vyzeráte, akoby ste sa premieňali na cencúľ“.

Keďže ju naozaj triaslo od zimy, pozvanie na kávu prijala. Odviedol ju do Danubia, odkiaľ mali výhľad na Dunaj. Nepýtal sa, kto je a odkiaľ prišla. Len jej vzal skrehnuté dlane do rúk a dýchal na ne. Keď sklonil hlavu, všimla si, že sa mu nad sluchami zatrblietalo trochu striebra, nebolo ho veľa, prezrádzalo však, že už ťahá k tridsiatke. Nepredstavil sa jej a ani sa jej nepýtal na meno. Keď dopila kávu, celkom jednoducho povedal:

„Viem lepší spôsob, ako sa môžeš zohriať.“

„Prečo mi tykáte?“ opýtala sa ho, ale on si zámerný chlad jej slov nevšimol.

„Mám dva lístky na posledný ples sezóny. Pôjdeš?“

Zľakla sa. Spomenula si na nevydarenú stužkovú, kde s ňou nechcel nik tancovať, pretože ju všetci považovali za drevo. Nechodila na tanečnú, plietla si valčík s polkou. Tento neznámy ju však priťahoval. A tak, sama nevie ako, povedala áno…. Pravdaže, predtým sa snažila chabo vyhovoriť, že nemá plesové šaty. Zasmial sa.

„Nevadí. Páčiš sa mi taká, aká si.“

Zmätená Petra sa s ním vybrala na ples. Dodnes nevie, kde sa konal a ako tam prišli. Sprvu sa hanbila za to, že je len v nohaviciach a v ramienkovom tričku, ktoré mala pod svetrom. No keď ju  neznámy zovrel do náruče, všetko sa zmenilo. Už nebola Popoluškou, čo na stužkovej sedela pri rodičoch. Akoby šibnutím zázračného prútika sa ocitla v rukách svojho princa. Spoznala to pri prvých taktoch valčíka. Bezradne zastala a zahanbene pozrela na neho:

„To neviem tancovať. Poďme si radšej sadnúť!“

„Neboj sa, ja ťa to naučím. Zavri oči a prispôsob sa mojim krokom.“

Pritisol si ju k sebe – necítila v tom prázdnu žiadosť, len chuť učiť ju tancovať. Po niekoľkých kolách sa vznášali na parkete, ako keby spolu pretancovali celý život. Nikdy sa necítila tak, ako v tú noc. Bola tanečnicou, ktorú on našiel v hmle a snehu a daroval jej to, čo jej najviac chýbalo: vieru v samú seba. Ples sa skončil nad ránom. O šiestej, keď všetci odchádzali, ju objal okolo ramien a opýtal sa:

„Pôjdeš so mnou?“

Dlho sa mu zadívala do očí. Veľmi ju nutkalo povedať áno, no vedela, že také pokračovanie si tento príbeh posledného tanca sezóny nezaslúži. Preto pokrútila hlavou:

„Nie… Nasadnem na prvý vlak do Žiliny a vrátim sa domov.“

Odprevadil ju na stanicu. Odrazu stáli na peróne, on ju zasypával bozkami a prosil:

„Nechoď. Musím ti ešte niečo povedať. Rozišiel som sa s priateľkou, to pre ňu som mal tie lístky… Cítil som sa tak strašne sám, až kým som nestretol teba.“

V tej chvíli zapískal sprievodca. Petra sa vytrhla z toho teplého náručia a vbehla do kupé. Vlak sa pohol. Pritlačila si čelo na sklo. Kolesá sa začali točiť rýchlejšie. Vtedy si spomenula, že sa ho nespýtala, ako sa volá. Zmätene siahla do ruksaku, vybrala z neho rúž a napísala na okenné sklo svoje telefónne číslo. Všimol si to a rozbehol popri koľajniciach za jej vagónom. Zabudla však na sneh a hmlu. Ako sa z nej vlak vynoril, tak sa v nej aj strácal… Jej neznámy si nestihol číslo na okne prečítať. Nezavolal jej. Z tej zvláštnej noci jej zostala len spomienka na posledný tanec sezóny a prvú lásku bez mena.

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1333968x
Priemerná čítanosť článkov: 3605x

Autor blogu