Založ si blog

Moje telo, moja duša. . .

dusaTelu rozumiem. Vie sa samé brániť. Už je imúnne. Zažilo čarovné chvíle opojení, keď bolo zahrnuté dotykmi. Pohladeniami a láskaním. A potom zažilo aj iné chvíle. Samoty a túžby.  

Telo má svoju vlastnú pamäť, ukrytú v pokožke. Tá presne vie, ktoré ruky k nej patria a ktoré nie. 

Telo sa proste vie brániť samé. Zamkne sa, ak treba. A nevpúšťa. Nikoho. Ani do hlavy, ani do srdca, ani do svojej tajnej záhrady. Inokedy sa zas odomyká. A roztvára sa samé. Pre toho pravého v ten pravý čas.

 

S dušou je to inak. Duša sa nevie brániť. Duša je otvorená ako kvet. Všetko priijíma. Všetko sa k nej dostane. Jarný dážď. Aj letná búrka. Aj chlad jesennej hmly. A pustošenie zimných mrazov. Nasáva do seba ako morská sasanka. Zväčšuje sa a rastie. A s ňou sa zväčšuje aj to, čo je v nej.

Vnímam to najmä tu vo virtuále. Tie sladké pasce z krásnych slov. Duša sa do nich ľahko chytí. A ľahko v nich uviazne.

Tak sa ju učím brániť. 

„Buď opatrná, moja dušička.. Veď nie je všetko zlato, čo sa blyští..“

 

 

 

 

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329389x
Priemerná čítanosť článkov: 3593x

Autor blogu