Založ si blog

Kamarátmi po nevere?

Mala sedemnásť, keď ho spoznala. Pozval ju na koncert spolužiačkin brat: uhrovitý, devätnásťročný chlapec, priveľmi chudý a príliš dlhý na to, aby sa zmestil do sna o prvej láske.
Zato huslista, ktorý stál na pódiu, vo vybíjaných čižmách, priveľmi „americkými“ na tú dobu, do toho sna na sto percent zapadol.
Zhodou okolností ho spolužiačkin brat poznal. Slovo dalo slovo a Neviniatko sa ocitlo v náručí Huslistu.  Rok trvalo, kým sa priznal, že je ženatý a má dve deti. Rozkazy srdcu nezabrali a Neviniatko naďalej vychutnávalo svoju prvú lásku.

Až prišiel deň, keď ho Huslista vzal do   cudzieho bytu. Čakal tam na nich ktosi tretí: spolužiačka zo školy. Tá, ktorá mala uhrovitého brata.  Pozerali film, popíjali vínko a Neviniatko s očami rozšírenými od údivu pozorovalo, ako sa medzi  dvomi najdôležitejšími ľuďmi jeho života odohráva akási čudná hra.

Prvá nevera horí rovnako intenzívne ako prvá láska.
Prešli roky, kým prebolela.
Neviniatko sa vydalo, priviedlo na svet dieťa, potom druhé – a nevera sa vrátila.
Len bola iná.
Prvá bola o prestupnej stanici v kariére úspešného muzikanta.
Druhá o konečnej otca dvoch detí v náruči  inej ženy.

Huslista sa dal vymazať  z hlavy. Manžel nie. Pravidelné vojny o výživné boli ako morský príliv. Vracali sa, občas tak silné, až sa zdalo, že nikdy neprestanú.

Ale aj deti vyrástli. Neviniatko zostalo v hĺbke duše rovnako naivnè ako kedysi. Až na sny o vernosti. Ktože by ich už po takých zradách sníval?

Prešli ďalšie roky.
Neviniatko prestalo veriť v lásku, rado však o nej počúvalo príbehy. Veď tie sa neskrývajú iba vo filmoch a knihách. Občas sa len tak potulujú mestom.

—–

Do kaviarne, kam chodí Neviniatko na svoje obľúbené lungo, si sadli dvaja. Syn s matkou, ako vyplynulo z ich rozhovoru. Našli si miesto pri vedľajšom stole, takže je počuť, o čom hovoria:
„Bol som hlúpy“. hovorí syn. „Sám neviem, ako a kedy si ma tá mrcha omotala okolo.prsta. Až neskôr som zistil, čo je zač. Pre takú stratiť ženu… Budem si to vyčítať do konca života. Čo mám robiť, mama?“
„Však sa jej to pokús vysvetliť“,  dohovára mu matka. „Zavolaj jej.“
„Neodpustí mi,“ zaznela smutná odpoveď. „Ona nie. Vlastne by som bol rád, keby sme zostali aspoň kamarátmi.“

Neviniatko dopilo kávu a zdvihlo sa na odchod. Nepatrí sa počúvať cudzie rozhovory.
No cesta domov bola plná jedinej otázky: dá sa s neverníkmi kamarátiť?

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329148x
Priemerná čítanosť článkov: 3592x

Autor blogu