Založ si blog

Viete, čo urobí pes, ktorý nedokáže preskočiť plot?

Už od rána ma pokúša. Čo iné, ako znovu pohladiť prštekmi klávesnicu. Lenže deň je dlhý, aj keď ma krátky chvost. Pritrafilo sa mi ísť na besedu s deťmi do školy. Potom k nám zavítala návšteva, aj navariť bolo treba – a na písanie akosi nezostal čas.

Až teraz.

Desať minút po polnoci príde človeku všeličo na um. Niečo sa snaží dostať z hlavy von, niečo zas v nej udržať.

Nechať v nej dojmy, ktoré boli krásne. Triedu, plnú detí. Chlapcov – dvanásť, trinásťročných, usmiatých, zvedavých. Takých, čo najradšej držia v rukách hokejky. Nečudo, veď boli zo športovej školy, hokejovej triedy.

Vytriasť si z hlavy zopár slov, ktorým som neporozumela. Dôvodu, pohnútkam, pre ktoré boli napísané. Presnejšie povedané, nerozumiem ich arogancii. Tej vlastne nerozumiem vôbec.

Nájsť si motto pre deň, ktorý nastáva: pokoj v duši a mier ľuďom…

Radosť, premiešaná so smútkom. Možno, že je to presne tak, ako to má byť. Trochu miesta pre hnev, trochu pre smiech. Všetko sa so všetkým zmieša. Tak ako štekot psov za plotom našej záhrady.

Sú dva – tie psy. Jeden sa volá Čárli, druhý Bojar. Čarlí je malý rozmaznaný bytový fúzač. Nikdy nebol na reťazi. Plot pre neho neznamená hranicu, ale ochranu a bezpečie.

Bojar je slovenský čuvač. Krásny. Veľký. S mäkkúčkou srsťou. Má iba jednu smolu. Je priviazaný k reťazi. Aj on má okolo seba ploty. Občas sa stane, zázrakom, zvaným náhoda, že sa utrhne z reťaze. Prvé, čo spraví je, že plot preskočí.

Ten malý to nedokáže, aj keď sa mnohokrát snažil Bojara napodobniť. Jednoducho po jeho výšku nedorástol.

A viete, čo urobí každý pes, ktorý nevie preskočiť plot?

Očuráva ho a špiní.

:-)

Všetkým, ktorí sú schopní preskočiť svoje ploty,

želám pokojný zvyšok noci a pekný deň.

 

 

 

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335097x
Priemerná čítanosť článkov: 3608x

Autor blogu