Založ si blog

Sexizmy, vulgarizmy a politizimy – pasce na pozornosť čitateľa

Už bola o tom reč veľakrát, na iných blogoviskách, a náznakovito aj tu. Napriek tomu ma jav, ktorý som dala do názvu svojej úvahy, mierne fascinuje. Vždy je to totiž o tom, čo ľudia ,,chcú“. A vždy je to o tom, že najviac sa odťukávajú články, v ktorych sa objavuje vulgarizmus, sexizmus, alebo politizmus.

S trochu previnilým úsmevom sa pozerám o rok dozadu, keď som si moc takýchto titulkov vyskúšala aj ja. Neadektvátne našitých k téme, s ktorou mali len pramálo spoločného. Snažila som sa to tam vložiť trochu uhladenejšou formou, predsa len, som žena a používať názvy intímnych telesných orgánov sa mi akosi priečilo.

Postaviť kvalitný text a dať k nemu adekvátny titulok je omnoho väčšie umenie, ako použiť ,,lapače“ na pozornosť čitateľa. Tak nejak som verila, že tu, na tomto novom blogovisku, sa nájdu dostatočne kvalitní blogeri, ktorí sa im vyhnú. Výskyt  takýchto ,,lapačov“ je však, zdá sa, nevyhnutný.

Netvrdím, že som sklamaná. Skôr ma zaujíma tento fenomén z pohľadu čitateľa. Rozmýšľam nad tým, prečo ich pritahujú práve takéto titulky.

Sex bol odjakživa prvotnou silou, ktorá hnala človeka vpred a určovala líniu pokračovania rodu. Je prirodzený v svojej čistej extrahovanej podobe, no omnoho vzrušujúcejší s pridanou hodnotou citového prežitia.

Vulgarizmy majú tiež do istej miery opodstatnenie, ale len v určitých prípadoch, nemali by sa používať samoúčelne. Môžu byť napríklad obohatením v dialógoch, alebo v dialektových textoch. Tam si ich viem celkom dobre predstaviť.

Podobne je to aj s politizmami. Niekto ich proste použije len preto, aby strhol pozornosť na svoj článok.

Mám také povolanie, pri ktorom sedím denne pri počítači – tak sa mi darí sledovať podrobnejšie dianie na našom blogovisku.

Už dlhšie sledujem, že čísla čitateľnosti stúpajú dvom druhom článkov. Úspešné sú také, kde je zmes násilia a sexu. Druhá várka zas patrí politickým kauzám.

Čitateľ sa sám rozhoduje pre to, čo si odťukne. My, blogeri, textári a autori, si však svoju čitateľskú obec vychovávame. A ja už dlhšie cítim, že (aspoň moja) cesta cez bezúčelné vulgarizmy, sexizmy a politizmy nevedie. Čo ovšem neznamená, že do svojich článkov (aj titulov) nebudem dávať štipku erotiky, štipku politiky a možno aj sexu. Nechcem však, aby moje články vyzerali ako tie podivuhodné zvery z básničiek Dana Heviera, ktoré majú obrovskú hlavu leva, no telo malej myši…

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335635x
Priemerná čítanosť článkov: 3610x

Autor blogu