Založ si blog

Ruky muža na tele ženy…

… môžu byť také nežné ako dotyk snežienky…

…môžu byť chrámom,  v ktorom si stavia oltár láska…

… môžu byť  fáčom, ktorý obviaže staré poranenia…

… môžu byť  vetrom, čo hojdá krídla vážky…

… môžu byť slnkom, čo spraví z ľadu  vriacu vodu…

… môžu byť  atramentom, čo píše verše lásky na  pokožku…

… môžu byť prístavom, ktorý chráni svoju loď…

 … môžu byť škrupinou, čo chráni krehké jadro…

… môžu byť rámom, ktorý dotvára obraz…

 

… môžu byť  všeličím…

 

… kameňom, čo udrie dušu…

… krvavou stopou, ktorú nezmyje žiaden dážď…

… úderom, čo rozbíja vieru v lásku…

… prístavom, do ktorého sa nechce vrátiť žiadna loď…

… úkrytom, z ktorého číha strach a hrôza

… ranou, ktorá sa nedá vyliečiť…

… hrobom, v ktorom bolesť pochovala lásku…

 

… a tak…

 

 

 

… a ma k tomu inšpiroval ranný výrok Pavla Kaplana, ktorý som našla pod svojou básničkou…

Pekný zvyšok dňa.

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1335231x
Priemerná čítanosť článkov: 3609x

Autor blogu