Založ si blog

Nechcela by som sa narodiť ako Cigánka

V poslednom čase zvyknem vstávať zavčasu, keď sa dá tak nazvať inkriminovaná hodina o šiestej ráno. Uvarím si kávičku, natiahnem sa do gauča a zapnem televízor, aby som vychutnala v teple svojej voňavej Chalúpky vlastnú polhodinku súkromia. V dome ešte všetci spia. Milujem tú chvíľku bezpečia. Ranné vstávanie máva svoj rituál a k tomu môjmu patrí aj ranná rozprávka. Naháňanie Toma a Jerryho po obrazovke mi pripadá zábavnejšie než večné škriepky politikov. No predsa sa aj tie moje prsty občas pomýlia, zablúdia a prepnú na správy.

Tak aj dnes.

Bola tam tá stará kauza. Policajti týrali rómskych chlapcov. Kázali im, aby sa navzájom vyfackovali. Nuž, neviem, bola som krehké dieťa, no keď som niečo vyviedla, facku som vyfasovala. Od otca ani nie, skôr takú materinskú, od mamy, občas aj od sestry.

A tie ,,materinské facky“ mi prišli na um, keď som sledovala na obrazovke, ako do súdnej siene vchádza Cigánka. Vyzerala celkom slušne. Len bola trochu počernejšia. A bola matka. Jedného z tých chlapcov. Rozmýšľala som, akoby som sa asi cítila, keby som bola v jej koži. A aké je to – byť Cigánkou v dnešných časoch.

Nemám problém s Rómami, alebo iba občas, keď sa mi snažia ukradnúť peňaženku z kabelky. Inak sú mi ,,ukradnutí“, ak sa dá v súvislosti s nimi toto slovo vôbec použiť. A vonkoncom ich nehádžem všetkých do jedného vreca. Sú takí, aj takí. Ale možno by sa veľa vecí nestalo, keby tých materinských, hoci aj cigánskych faciek bolo trochu viac a trochu menej policajných zásahov.

 

 

:-(

A pravda je, že som práve mierne…. (hádajte čo), lebo som zistila, že mi ktosi ukradol titul knižky a len tak si to vydal pod svojim menom a ja neviem, či to mám nechať tak, alebo čo…

 

 

Vianočná báseň

22.12.2023

December si zas Na perie z dažďa privyká. Boh ukryl svoje srdce Do medovníka. A čas je múdry blázon, Čo zobral všetkým kráľom Koruny. Polnočná omša Brnká na struny. Náhle sa vystrie vesmír, Dažďom spútany A siaha do hviezd Roztrasenými prstami. Že vraj som vaše, Teší sa dieťa, Čo v jasliach zohrievajú Kravičky. Anjel ho prikryl, Koledou, tónom z pesničky. Tak [...]

Ne/STRETNUTIE

07.04.2023

„Pútnička, kam si zmizla?“ „Nepoviem. Odišla som.“ „Prečo?“ „Nechce sa mi tu už byť s vami. Som unavená.“ „Z čoho…“ „Z vás… Ako míňate slová. Ste ako Maruškin otec. Nemajú pre vás cenu.

Dievčatko a zápalka

14.03.2023

„Už si rozkvitla?“ „Ano.“ „Trvalo Ti to dlho. Veľmi dlho.“ „Ja viem.“ „Prečo?“ „Na začiatku bola samá neláska. Toľko nelásky, že sa mi z toho krútila hlava. Uletela som z toľkého točenia.“

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

rozpravkarka2

Tak som sa vrátila... O trochu smutnejšia. Pretože zo sveta sa stratila rozprávka o troch grošoch. Mám pocit, že ju musím znovu nájsť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 370
Celková čítanosť: 1329252x
Priemerná čítanosť článkov: 3593x

Autor blogu